Alla inlägg under maj 2008

Av Alpackaprinsarnas blogg - 11 maj 2008 08:20

Cinnamon: Islandsgossen Vhiskur var smutsig och full av intorkat svett efter slagsmålet om fjordstoet. Såg rent förskräcklig ut. Så matte badade honom igår. Det var nödvändigt. Han verkade tycka att det var skönt. Och så gott han doftade sen.... Han är fortfarande snäll. "utmattad!" säger matte.

Av Alpackaprinsarnas blogg - 9 maj 2008 08:00

Så heter ju leken där man hela tiden har en stol för litet, så nån stackare får stå och utgå...


Så blir det i vårt stall med två avdelningar och tre hästar. Efter morgonmålet idag hade Nyponros och Vhiskur dragit vinstlotterna och låg i varsin box. Utanför vaktade jag, Cinnamon. Nää, ska jag vara ärlig, så ställde jag upp som vaktpost. De andra två har mer behov av vila. En ung - en äldre. Själv är jag ju en ungdom i min blomning! Hmm...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 9 maj 2008 07:57

Hurra! Husse har gått med på att bygga till stallet så att alla hästarna får plats. Han hade markerat ut 3 x 3 meter, men när grävaren kom så tyckte vi att det såg så futtigt ut, så vi la till 2 meter. Busigt va? Där det gula strecket är skulle väggen EGENTLIGEN ha varit... Det blir alltså 5 x 3 meter, med två ingångar.

Av Alpackaprinsarnas blogg - 9 maj 2008 06:55

Vår blogg har ungefär 40 besökare per dag, men var är kommentarerna? Inte ett enda förtjust litet utrop när ni ser oss? Vilka är ni?

Av Alpackaprinsarnas blogg - 8 maj 2008 16:32

Nyponros: Idag fick vi gå in en timme på det tokgröna och äta. Alldeles för kort tid, om Du frågar mig. Den andra två gick så snällt med matte ut, men jag, jag ville stanna kvar, så jag följde inte med frivilligt. Jag tror att matte blev litet arg på mig, när jag busade och sprang. I alla fall flåsade hon väldeliga. Hon har inte en chans att komma ifatt mig. Men när grimskaftet kom singlandes genom luften så stack jag ut i alla fall.  Man står ju inte ut med vad som helst....

Av Alpackaprinsarnas blogg - 8 maj 2008 16:31

Cinnamon: Jag måste ju NOGA kolla in den där killen, vad han har för avsikter och så.... men hittills har han inte levt upp till ordet Slagskämpe. Nå, man slår inte tjejer!!!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 8 maj 2008 16:29

Nyponros: Denna dag förflöt även den i lugnets tecken. Islandsgubben verkar helslut, förmodligen tog han ut sig i slagsmålet i går. Nå, inte gör det mig nåt att han håller sig lugn!


Nu bor det alltså TVÅ fuxar i hagen. Ser ni hur fint jag ställer upp mig där i bakgrunden?

Av Alpackaprinsarnas blogg - 8 maj 2008 07:26

Cinnamon: -så är ju min hals inte så pjåkig....

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards