Alla inlägg den 7 januari 2010

Av Alpackaprinsarnas blogg - 7 januari 2010 15:28

  

Halkade in på Ophras program idag. De visade en intervju hon gjorde med Michael Jackson 1983 på Neverland. Det var visst den första intervjun han gjorde på 14 år!


Jag måste säga att jag aldrig sett en sådan personlig och sympatisk bild av M J. Han berättade, märkbart rörd, om sin hemska barndom och sin stundtals brutale fader, som hånade honom och drev honom hårt i stjärnkarriären. "Det var ALLTID shower, repetitioner, skivinspelningar och intervjuer, jag fick aldrig tid att vara barn" sade han lågmält.


Han visade en ödmjuk och känslig sida, mycket sorgsen, och han verkade ensam i livet, trots sina rikedomar och framgångar. När han nämnde barndomen blev hans blick till brädden fylld av rädsla. Och när han kritiserat fadern tittade han ängsligt in i kameran och sa "förlåt mig, Joseph" (faderns namn)


Den här intervjun gick rakt in i hjärtat på mig. Stackars, genialiske Michael!


  

Av Alpackaprinsarnas blogg - 7 januari 2010 08:57

  

Vargslaktens påverkan på de befintliga flockarna har mig veterligen inte diskuterats i massmedia. Det har mest handlat om siffror, hur många vargar som förstå-sig-påarna trott finns idag och hur många man (med vilken rätt?) anser SKA finnas i vårt land.


När Alfahanen eller -honan dödas påverkas givetvis hela vargfamiljen. Halvvuxna valpar blir av med läromästarna till förmågan att skaffa sig naturligt byte i skogarna. Detta kan göra att desperata och hungriga vargar söker sig in till bebyggda områden för att försöka få mat. DÅ ökar givetvis den risk som varghatarna använt som argument för dödandet! Vargarna kanske drivs att försöka ta de byten de annars inte behövt eller vågat närma sig: tamdjur och människor!


Och vad händer då? 

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards