Alla inlägg den 4 januari 2010

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 januari 2010 15:47

20 besökare idag,  bara ett par kommentarer....   det här börjar likna......

  


Men det finns väl roligare saker att göra än att blogga, skotta snö t ex... *fniss*


Mellan varven så drabbas jag, som säkert många andra, av bloggleda. Det känns helt enkelt trist och ensidigt att sitta här och lägga fram funderingar, berättelser om djuren och att lägga in foton utan att veta om det är fler än ett fåtal som uppskattar det.  Kanske roar det heller inte så många att läsa om just detta, men då är man väl ändå bara en engångsbesökare?   Men - alla ni som återkommer? Och om ni inte är intresserade av att läsa om djuren, varför reagerar ni inte på mina andra reflektioner er? (böcker, teveprogram, aktuella ämnen mm)


Om ni inte lämnar något spår efter er (läs "kommentar") så blir det så mycket tristare för den som bloggar. Så tycker nog alla (bloggare)...  Jag försöker att inte skriva så långt, nej, kort och kärnfullt (?) och inte krångla till det. Jag FÖRSÖKER också att hålla en någorlunda positiv ton, även om det kan bli väl mycket gnällande ibland.. Men jag vill inte trötta ut er med att berätta om sömnlösa nätter, tvivel på omvärlden och grubbel över mina egna tillkortakommanden ...


Kanske ska jag ta en "time-out" och se hur det känns att lämna bloggeriet. Ni som undrar hur det går med mina djur kan ju maila eller ringa?


Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 januari 2010 13:36

  

Nåja, slott och slott, i stallet då..? Mina smultronponnies har bestämt sig för att nu får det vara nog! De har helt sonika flyttat in i stallet och har varit därinne nu i nästan ett dygn...


Och just nu som den bittra kölden gav upp litet grand och det gick upp till minus 5!!! Nåja, jag håller med om att det varit outhärdligt kallt de senaste dygnen.


Men några stugsittare vill vi inte ha, så efter det här körde jag hjärtlöst ut dem för att kunna mocka - och det blev MÄNGDER!

  

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards