Direktlänk till inlägg 4 januari 2010

Bloggleda

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 januari 2010 15:47

20 besökare idag,  bara ett par kommentarer....   det här börjar likna......

  


Men det finns väl roligare saker att göra än att blogga, skotta snö t ex... *fniss*


Mellan varven så drabbas jag, som säkert många andra, av bloggleda. Det känns helt enkelt trist och ensidigt att sitta här och lägga fram funderingar, berättelser om djuren och att lägga in foton utan att veta om det är fler än ett fåtal som uppskattar det.  Kanske roar det heller inte så många att läsa om just detta, men då är man väl ändå bara en engångsbesökare?   Men - alla ni som återkommer? Och om ni inte är intresserade av att läsa om djuren, varför reagerar ni inte på mina andra reflektioner er? (böcker, teveprogram, aktuella ämnen mm)


Om ni inte lämnar något spår efter er (läs "kommentar") så blir det så mycket tristare för den som bloggar. Så tycker nog alla (bloggare)...  Jag försöker att inte skriva så långt, nej, kort och kärnfullt (?) och inte krångla till det. Jag FÖRSÖKER också att hålla en någorlunda positiv ton, även om det kan bli väl mycket gnällande ibland.. Men jag vill inte trötta ut er med att berätta om sömnlösa nätter, tvivel på omvärlden och grubbel över mina egna tillkortakommanden ...


Kanske ska jag ta en "time-out" och se hur det känns att lämna bloggeriet. Ni som undrar hur det går med mina djur kan ju maila eller ringa?


 
 
Kerstin

Kerstin

4 januari 2010 18:35

Tänkte ungefär samma sak ang min blogg, men så märkte jag att jag konstant skottade snö, bar vatten till hästarna eller jobbade... Så jag antar att fler än jag gör det... ;)

http://stallrosen.zoomin.se

 
My

My

4 januari 2010 19:29

Jag är oskyldig... jag har jobbat! Men det ska nog mkt till innan du ens kommer närheten av den gubben?! O skulle det visa sig att du skulle bli en kopia med en rosa kanin skulle jag nog vända o gå åt andra hållet ;)

http://www.stuterijewa.se

 
ylle

ylle

4 januari 2010 19:46

Du har nog rätt Kerstin, snöskottning är det som gäller just nu!
Hi hi My, nu var det ju inte meningen att bilden skulle vara ett PORTRÄTT av mig, får jag hoppas, mer en symbol för bloggleda... *fniss*

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Viveca

Viveca

4 januari 2010 21:46

Förstår dig helt och fullt. Har haft samma tankar som du många gånger. Frågar mig hur intressant folk tycker det är att läsa min blogg. För min egen del är det mer som en dagbok eller träningsdagbok för Vilda att kunna gå tillbaka och se vad som hänt. I en riktig dagbok kan man skriva precis vad som faller en in. I en blogg måste man till viss del censurera sina tankar för att inte trampa någon på tårna eller lämna ut någon för mycket, vilket begränsar en del. Hur du än gör så vill jag du ska veta att jag tycker om att läsa din blogg och att se på dina fina foton.

Själv funderar jag på att ta en paus och kanske skriva på en bok i stället...

Ha det så bra!

http://perasperaadastra.bloggagratis.se

 
Stina

Stina

4 januari 2010 22:13

Har varit upptagen med jobb, men nu är jag här =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

 
Ann-Louise

Ann-Louise

5 januari 2010 04:29

Jag vet! Den kommer med jämna mellanrum, men så tar man ny fart igen. Ibland är huvudet bara TOMT som det är hos mig just nu och sedan blir man inspirerad igen....
Håll ut =D! Du får INTE lämna bloggeriet!!! INTE!!!

http://hastochhund.bloggagratis.se

 
ylle

ylle

5 januari 2010 06:00

Ni är gulliga ni tre, och lämnar ju ofta spår! Men det är de andra jag undrar över, de som smyger.... och aldrig säger (skriver) ett enda pip.....

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Ann-Louise

Ann-Louise

5 januari 2010 10:40

Fast se det positivt. Alla är ju inte snackiga som en annan.. och tur är väl det i alla fall i verkliga livet he he he... Många njuter säkert av dina fina bilder och av vad du skriver utan att de kanske "vågar ta plats" !!!
(Det händer iderligen att jag träffar människor i verkligheten som tycker om bloggen och som är inne nästan varje dag och kollar som aldrig har lämnat en kommentar.)

http://hastochhund.bloggagratis.se

 
Gitte

Gitte

7 januari 2010 11:26

Ja, min besöksstatistik har vänt ner lavinartat. Men det kanske är de ideliga strömavbrotten som gjort att våra kära vänner inte surfat! kram och fortsätt att skriv. Jag läser med förtjusning. Min fjordingkompis har dessutom fått nys om Gandalf via din sida och nu kräver hon att vi gör en gemensam utflykt till dig när snön ger med sig. Så du kan se fram emot besök även IRL.

http://www.nissebus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alpackaprinsarnas blogg - 6 januari 2012 09:10

Det började kännas väldigt inaktuellt att kalla sig "ponnyflickornas blogg", så nu har vi bytt adress till http://Alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se   Nytt år och nya tag, välkomna till nya bloggadressen! ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 januari 2012 17:41

I stormen Elin ramlade en björk ner över vår elledning. Turligt nog blev vi inte utan ström, men ledningen hängde nära marken och elstolpen lutade betänkligt, staget hade dragits upp ur marken.       Jag felanmälde på em och nästa morgon sto...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 januari 2012 15:48


När helgångesten släppt är det lättare att andas, inte minst med de ljusare tiderna i sikte... Theo önskar My Gott Nytt!    ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 1 januari 2012 12:29

Det blev inget gott slut igår. Några galningar i närheten smällde av ett hundratals bomber före och efter midnatt... Det var en klar och kall natt och därför hördes alla ljud otroligt väl. Jag vakade stundtals nere hos alpackaprinsarna, men som tur v...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 31 december 2011 16:18

Så mycket snurrar runt i huvudet på mig, nuförtiden när allt egentligen har lugnat ner sig så till den grad. Kanske är det just då man får tiden att tänka?  När det gamla året lider mot sitt slut kan man ju alltid hoppas på det nya, även om Mayafol...

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards