Alla inlägg den 1 januari 2010

Av Alpackaprinsarnas blogg - 1 januari 2010 12:32

Jag måste ge omgivningen beröm idag. Visst smälldes det litet igår kväll och framförallt vid midnatt, men det var långt ifrån imitationen av andra världskriget som vi upplevt de senaste nyårsaftnarna!


Jag stängde in hästarna vid 15-tiden när det började mörkna. Mycket hö förstås. En lätt drogad Vhiskur uppträdde som en riktigt cool kille och gjorde så att den först ganska oroliga Meya förstod att det inte var nåt farligt, allt det där som smällde ute i natten.


Täta besök av matte som sjöng och bjöd på morötter togs emot med förtjusning av de båda. Vid midnatts kanonad av smällande fyrverkerier gjorde en lätt massage att Vhiskur kopplade av helt och Meya stack ut huvudet genom stalldörrens lucka och stirrade fascinerad på färgerna på himlen.


Det snöade mest hela dagen och kvällen vilket kanske bidrog till att dämpa de värsta ljuden. Tjugo över tolv kunde jag lättad återvända till husse och champagneskålandet.


GOTT NYTT 2010 PÅ ER, ALLA MINA BLOGGVÄNNER!!!!

Må det bli ett positivt år på alla sätt och vis!

  

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards