Alla inlägg den 20 januari 2010

Av Alpackaprinsarnas blogg - 20 januari 2010 11:31

Antagligen har jag skrutit FÖR MYCKET över min Thermobar som gjort vintern så mycket lättare och uthärdligare...  nu har Makterna straffat mig och den fungerar inte!


Såg i går kväll att det började isa till sig och ingen propp har gått, urtaget fungerar för andra apparater så nu är det till att försöka byta traf och sladd... ääÄÄÄÄÄÄääääääääck......


OK, den är ju 6 år gammal, men det är ju inte lastgammalt, och varför skulle den lägga av PRECIS NU??????

  

Av Alpackaprinsarnas blogg - 20 januari 2010 08:11

  

Nackdelen med att ha en pudel är att pälsen växer som ogräs. Och även om det är sött med en liten pälsboll, så blir det olidligt varmt för den lille hunden att vistas i normal inomhustemperatur.


Jag brukar emellanåt ge mig på det rätt svåra uppdraget att klippa Sammie själv, men helst då när man kan sitta vid ett bord utomhus. På vintern känns det lättare att lämna in honom för frisering. Han blir också mer ordentligt gjord då, det där med att rycka hår i öronen och få till de små, små tassarna är jag inte så bra på.


Så igår lämnade jag honom på Fluffabriken. Ja, klippoteket för hundar heter så! Det känns alltid rätt pyton att lämna honom, ömkligt gnällande och tittandes efter mig med stora, ledsna ögon... men man får förhärda sig.


Fin och nerklippt blev han, och superlycklig över att jag hämtade honom. Visst liknar han litet grand fåret Shaun?? I alla fall då han ligger där i sin älskade stjärnkorg...


     

Av Alpackaprinsarnas blogg - 20 januari 2010 06:58

Mayafolket förutspådde ju detta, för mycket länge sedan.

När man betraktar världen så är det ju inte utan att man ser hur människan gör sitt bästa för att utplåna sig själva och jordkulan också....


Alla dessa översvämningar, skogsbränder, jordbävningar, stormar....  trots att många envisas med att påstå är det tillhör "normala avvikelser" så har jag svårt att tro att det inte är jorden som reagerar på all vår misshandel av den.


Krig, våld, osämja, elakhet och gnäll verkar vara tidens signum. För att inte tala om girighet, vilket väl är den faktor som får människan att strunta i det mesta, bara de får nog för egen vinning.....


Dystra tankar. Händer inte detta, så kommer i alla fall solen att utplåna jorden om sisådär 5 miljarder år? Eller kanske träffas vi av en förödande meteorit i morgon dag? Lika bra att leva i det Lilla Livet så gott man kan.



  

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards