Direktlänk till inlägg 7 januari 2010

King of pop

Av Alpackaprinsarnas blogg - 7 januari 2010 15:28

  

Halkade in på Ophras program idag. De visade en intervju hon gjorde med Michael Jackson 1983 på Neverland. Det var visst den första intervjun han gjorde på 14 år!


Jag måste säga att jag aldrig sett en sådan personlig och sympatisk bild av M J. Han berättade, märkbart rörd, om sin hemska barndom och sin stundtals brutale fader, som hånade honom och drev honom hårt i stjärnkarriären. "Det var ALLTID shower, repetitioner, skivinspelningar och intervjuer, jag fick aldrig tid att vara barn" sade han lågmält.


Han visade en ödmjuk och känslig sida, mycket sorgsen, och han verkade ensam i livet, trots sina rikedomar och framgångar. När han nämnde barndomen blev hans blick till brädden fylld av rädsla. Och när han kritiserat fadern tittade han ängsligt in i kameran och sa "förlåt mig, Joseph" (faderns namn)


Den här intervjun gick rakt in i hjärtat på mig. Stackars, genialiske Michael!


  

 
 
Ann-Britt

Ann-Britt

7 januari 2010 15:49

Inte bra med så pushiga föräldrar! Det är nog många sorgliga öden i show-biz, som vi inte vet något om. Tänk bara på Heath Ledger. En vacker kille som ju hade allt, eller??

http://gustavsborgpre.bloggagratis.se

 
Kimbelly

Kimbelly

7 januari 2010 18:53

jag såg oxå det programmet, för en sekund kändes som han var hos igen. Han var ett geni, hans musik underbar!!

http://kimbelly.bloggplatsen.se

 
Stina

Stina

7 januari 2010 22:29

En underbar person som jagades av allt och alla hela sitt liv.
Ett geni och ett väldigt tragiskt livsöde !!
Bilden av MJ många har är så enormt orättvis och snedvriden ... gör mig sorgsen !
Det fanns så mycket hos Michael som aldrig släpptes fram ... I miss him =(

http://billiejean.bloggplatsen.se

 
Elin

Elin

8 januari 2010 23:13

Jag såg oxå denna intervjun.. Tittar sällan på orah men hon gör så otrolight bra intervjuer o vet precis när hon ska byta ämne.

Och att se MJ vara så känslig berörde mig så otroligt. Jag är uppväxt med hans musik och har alltid varit ett enormt fan av honom.
Jag har aldrig trott att han gjort något mot barnen eller så.. Jag kan förvisso aldrig veta men har alltid trott att han är en bra människa, men sorsgen.

Men det är tragiskt hur folk smutskastade honom och nu när han är död så hyllar dom honom så som han borde blivit hyllad när han levde. Men jag såg även sen igår hans 30 års jubileums konsert. underbart!!
Då var det faktiskt massa artister som hyllade honom :)

Michael var o kommer alltid vara ett geni.

http://karisma.bloggagratis.se

 
Linnéa

Linnéa

14 januari 2010 18:53

Och han kommer aldrig tillbaka.. Förstår inte den häxjakt som bedrivits på honom utan bevis! För mig är han alltid MJ, en man jag växt upp med och sett upp till hela mitt "korta" liv på 20 år... RIP!

http://linneaberghall.devote.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alpackaprinsarnas blogg - 6 januari 2012 09:10

Det började kännas väldigt inaktuellt att kalla sig "ponnyflickornas blogg", så nu har vi bytt adress till http://Alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se   Nytt år och nya tag, välkomna till nya bloggadressen! ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 januari 2012 17:41

I stormen Elin ramlade en björk ner över vår elledning. Turligt nog blev vi inte utan ström, men ledningen hängde nära marken och elstolpen lutade betänkligt, staget hade dragits upp ur marken.       Jag felanmälde på em och nästa morgon sto...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 januari 2012 15:48


När helgångesten släppt är det lättare att andas, inte minst med de ljusare tiderna i sikte... Theo önskar My Gott Nytt!    ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 1 januari 2012 12:29

Det blev inget gott slut igår. Några galningar i närheten smällde av ett hundratals bomber före och efter midnatt... Det var en klar och kall natt och därför hördes alla ljud otroligt väl. Jag vakade stundtals nere hos alpackaprinsarna, men som tur v...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 31 december 2011 16:18

Så mycket snurrar runt i huvudet på mig, nuförtiden när allt egentligen har lugnat ner sig så till den grad. Kanske är det just då man får tiden att tänka?  När det gamla året lider mot sitt slut kan man ju alltid hoppas på det nya, även om Mayafol...

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards