Alla inlägg under januari 2010

Av Alpackaprinsarnas blogg - 24 januari 2010 20:12

Som grädde på moset avslutade Gandalf dagens uppvisning med att tacka för applåderna..



Och fick därefter en välförtjänt puss av matte...

     

Av Alpackaprinsarnas blogg - 24 januari 2010 20:07

Idag fick Gandalf dra grannens släde igen. Denna gång utan någon som gick bredvid. Tror ni han brydde sig? Han drar som om han aldrig gjort något annat...


Nej, det är inte tomten Emily har givit skjuts, det är snälle grannen Peter som hjälper till...  

 

Man kan lätt påstå att Gandalf klarat av del A i sin slädexamen, och det med glans. Att dra släde är för mig något av de svåraste man kan göra som häst. Den slinter gärna litet hit och dit, skacklarna går ALLTID mot hästens bakben när man svänger, och dessutom är de alltid lågt infästa, till skillnad mot exempelvis en rockard.


Hemkommen fick han även dra släden på plats.

  

Av Alpackaprinsarnas blogg - 23 januari 2010 13:32

Exzentrics Nyponros´far, avelsmatadoren Ekbäckens Savoy har lämnat sin matte Marie i stor sorg och saknad. Mina tankar går till henne idag....

  

Av Alpackaprinsarnas blogg - 23 januari 2010 13:25

Idag var det dags igen för Gandalf (fyller 3 år i maj) att träna med släden och visa vilken otroligt duktig kille han är...


Gandalf är inte bara duktig utan också mycket vacker.


Han är bästa vän med sin matte Emily...  ett gulligt par!



Efter släddragandet blev det en belöning...



Och sen var det dags att dra däcket hemåt igen...

              

Av Alpackaprinsarnas blogg - 23 januari 2010 11:57

Inspirerad av min goda vän A´s otroliga flit i köket rörde jag ihop en Nils-Emils äppelkaka....  Den blev ovanligt god och husse i huset häpnade glatt över att få nybakat till kaffet...


  

Av Alpackaprinsarnas blogg - 21 januari 2010 15:46

Till min stora glädje har jag som nästgranne fått duktiga hästtjejen Emily med sina tre hästar.


Jag har som ni vet tidigare i min blogg presenterat hennes fjordvalack Ljulius i flera bildsvep, riden och körd med däck. Här är nu hennes knappt treårige och godkände hingst Gandalf, för andra gången framför släden.


Emily finns vid Gandalfs huvud, vid tömmarna "gamle kusken" Veronica som numera är hästlös men av ohejdad vana är en inbiten fjordingfantast.


Emilys hästar är otroligt välhanterade och litar till 100% på sin matte. Jag höll på att skriva 200 %, men det finns ju inte...


  

Av Alpackaprinsarnas blogg - 21 januari 2010 10:19

  

Sammie ser förväntansfull ut medan matte steker Hundbullar...   mums!

  

Av Alpackaprinsarnas blogg - 21 januari 2010 08:10

Medan Lille Hund fluffades var jag inne och kastade ett getöga i den stora stora möbelaffären som börjar på I.....  


Maken till fula och opraktiska soffor! Nästan alla hade långa utstickande sittdynor som gör att ens ben och fötter pekar rakt ut. Obekvämt! Och allt är hårt och fyrkantigt, vart tog de mjuka sköna ryggstöden vägen, soffor man kunde vräka sig i och TRIVAS?


Och VARFÖR ser alla soffor i princip likadana ut? Svarta och murriga och kantiga. Att det ska gå "mode" även i hela möblemanget, är inte det sjukt? Är det för att man ska vara tvungen att kasta ut soffan nästa år när det kommit ett nytt soffmode?


Den store Soffdesignern har slagit till, "talkin´is cheap, people follow like sheep..."  Jag säger bara:  "blaaaaaaaa..." 

  

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards