Alla inlägg under november 2009

Av Alpackaprinsarnas blogg - 6 november 2009 09:58

Telefonerna verkar styra mer och mer av medmänniskornas liv. Visst är det bra med mobil för säkerheten och att man bli nådd överallt, men ibland kan det bli väl mycket...


Typfall 1:  Jag är kund i en butik och skall just få hjälp, då ringer TELEFONEN och försäljaren kastar sig genast över den och fördjupar sig i ett långt samtal om någon produkt..  jag häpnar och tycker att JAG VAR HÄR FÖRST! Det händer att jag i fall som detta lämnar butiken. Klart störd!


 Typfall 2: Du är på ett matställe/fik med en vän/vänner, någons mobil ringer, och vederbörande sitter kvar vid bordet och ägnar en lång stund åt telefonsamtalet, som överrastar all annan konversation ( varför talar alla så HÖGT i mobilen?) vid bordet. Ingen får matro och dessutom är det inte alltid så roligt att höra på folks telefonprat--- Ohövligt!


I alla tre fallen borde telefonen ha fått ringa obesvarad, eller möjligen kan mottagaren be om ursäkt, svara och snabbt klara av ärendet eller be att få ringa upp ("Är just upptagen med en kund/besökande/sitter och äter")

ÄR DET SÅ SVÅRT? Varför låter vi telefonerna styra våra liv så till den grad?   undrar    Ylle

Av Alpackaprinsarnas blogg - 6 november 2009 05:55

Eller solen förresten, vilken sol? Efter gästframträdandet förra veckan har vi inte sett skymten av solen...  hård vind, snöglopp som övergick till regn...  trist.. blääää


Ibland uppskattar man mer än annars att man har ett varmt hus där man kan dra sig tillbaka... när vädrets makter testar sina krafter


  

Av Alpackaprinsarnas blogg - 5 november 2009 06:03

Nu har jag uppdaterat programmet och det gick förvånansvärt lätt. Hittar inte riktigt allt som säkerhetskopierats, men alla bilder jag har är överförda till extern hårddisk, för säkerhets skull.


Mailen har jag förstås tappat helt, det är dags att byta den urgamla utforsadressen nu, utfors finns ju inte längre så man får väl modernisera sig. Glocalnet är operatören jag har, och jag är SÅ nöjd med dem, inte minst med supporten per telefon. Inga väntetider alls, och alltid svarar något trevlig gosse eller tjej som kan hjälpa en tillrätta geschwint!  ***** poäng av ***** blir det!


Ska leta litet till. Det går ju alltid att kolla mailen via webmailen. Tjingeling! Ute stundar hotande snöfall, så nu blir det morgonfodring och mockning innan VÄDRET kommer....

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 november 2009 13:40

Tack Viveca!  Här är dikten i sin helhet:


”Låg på sitt yttersta,
Såg i syne en konstrytterska som han all sin kärlek gav.
Kom skönhet, din passgångare,
gallopera mig till en grav.
Fagrare skänklar ingen i världen såg,
Utom då den som för döden låg.
Kom nu beriderska,
Var min ledsagerska, var min lekamen,
Huld, tvagerska.
Häst utan tyglar som vägen minns,
Tag mig till landet som inte finns”
(Södersjukhuset, nov-1987)

  

Foto från Vhiskurs rygg, 2007

Av Alpackaprinsarnas blogg - 3 november 2009 06:24

-härifrån bloggen ett tag så beror det på att jag nu MÅSTE uppdatera mina program.. alla funktioner känns stenålders...  beror förstås på att när min dator kraschade häromsistens (augusti) så fick jag hjälp att återskapa allt men då kom en gammal  ogiltig  programversion upp.. ska se hur det går nu om jag matar in den köpta versionen av XP..  kanske tappar jag ALLT?


Håll tummarna för mig!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 3 november 2009 06:07

I min goda väns stall finns en dikt nertecknad på väggen. Den är skriven av Cornelis när han låg på sin dödsbädd. Jag kommer bara ihåg de sista stroferna:


"häst utan tygel som vägen minns

ta mig till landet som inte finns.."


  

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 november 2009 11:02

Jag ser på SMHI:s väderkarta att det regnar fruktansvärt i Västsverige. Tänker på lilla Nyponros som avskyr regn så mycket. Gråter en skvätt idag också, för jag saknar henne så mycket!


Det blir en skvätt mest varje dag. Om man fick betalt för tårar skulle jag vara rik.


  

Kanske saknar Nyponros sin gamla matte litet grand???  Inte?

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards