Alla inlägg den 21 november 2009

Av Alpackaprinsarnas blogg - 21 november 2009 20:59

Jag förstår ju om ni börjar tröttna litet på att mest se bilder på mina egna hästar? Så jag gräver litet i arkiven, här från 2005 en morganhingst, Farceurs´ Fools Gold. Den här killen deltog vid en hingstvisning som jag skrev om, nära Strängnäs....

  

Av Alpackaprinsarnas blogg - 21 november 2009 15:22

  

För Vhiskur var omställningen ganska jobbig och tog lång tid, men Sveipur trivdes nästan direkt utan järn på hovarna. Men det är fantastiskt att se hur fina Vhiskurs hovar är idag, 6 år senare. Välformade och hårda, han går på alla underlag (fast mest går han förstås i hagen nuförtiden)


Jag är dock ingen fanatiker, om hästen inte tål att gå barfota och ägaren inte har tiden/tålamodet så skall den naturligtvis skos. Vad jag vänder mig emot är emellertid att man tycks sko hästarna tidigare och tidigare idag, kan det verkligen vara nödvändigt att sko en tvååring? (fast det går väl i linje med att man ska RIDA tvååringar....)


  

Av Alpackaprinsarnas blogg - 21 november 2009 15:18

Jag ställde om mina båda islandshästar till barfotagång 2003. Eftersom de vistades minst 23 timmar om dygnet i hagen, tyckte jag att det var mer praktiskt att ta på dem boots om jag red eller körde på steniga underlag.


Här är alla hästboots i min sadelkammare. De bruna bootsen längst fram är Swissboots, lätta och oerhört hållbara, men litet svårare att sätta på än Boa.

  

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards