Alla inlägg den 24 november 2009

Av Alpackaprinsarnas blogg - 24 november 2009 10:08

Vill ödmjukt be er att ta en titt på inläggen för ett år sedan, de finns direkt här nere till höger..


T ex "han kommer sist"  där ni får se hur mycket snö vi hade samma datum förra året! Inte litet minsann!  Och därmed sänder jag en tacksamhetens tanke till Vädergudarna så länge de behagar hålla oss snöfria....  snälla...   men det blir väl som med den där ponnyn på önskelistan... nada...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 24 november 2009 10:00

  

Den 24:e, om en månad infaller den förbannade julaftonen. Jag har länge haft svårt för just julen, faller in i någon slags negativ koma då och önskar bara att den ska ta slut....


EN anledning är att julens krimskrams och hysteri startar redan i OKTOBER, med div julmarknader och fiffiga knep för att få oss att spendera onödiga pengar på bjäfs...


En annan kan väl relateras tillbaka till BARNDOMEN och alla sneda förväntningar man hade och alla MÅSTEN som fanns då...  kanske det faktum att snälle morfar dog hemma hos oss en julafton (jag var väl 7-8 år) har bidragit till min negativa inställning?


Kanske borde jag lägga mig på psykedeliska soffan och noggrant låta utreda varför det slagit knut just på mina julkänslor? DET vore något att bita i för nån schrink.


Kanske beror det hela på att jag inte haft glädjen att få höra smällandet av egna små griniga barnfötter som undrar när Kalle Anka kommer eller när man får sitt berg av julklappar? Eller att farsan alltid envisades med att slafsa i sig äckliga grisfötter i gele och doppa bröd i ett gryta full av fett? Eller beror det möjligen på att jag aldrig fick den där PONNYN som alltid stod högst upp på önskelistan?


Den har jag idag!

  

Av Alpackaprinsarnas blogg - 24 november 2009 07:54

Ser att min gamla favorit Acka är tillbaka i bloggosfären, det glädjer mig!


Dock ser hon något sliten ut på bilden hon lagt in  *fniss*


Noterar också att ni läsare verkar mer intresserade av hästfoton än av mina något kritiska inlägg om allehanda lurendrejare och underliga företeelser? Är det så?

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards