Direktlänk till inlägg 6 november 2009

Jag = Gnällkärring???

Av Alpackaprinsarnas blogg - 6 november 2009 13:21

När jag ändå är igång, kan jag väl lika gärna få gnälla över alla som kör bil och talar i den förb...  mobilen samtidigt...  


Om nån bilförare plötsligt börjar sacka, ligger kvar i vänsterfilen trots att det finns gott om plats till höger, bilen börjar vingla etc, då VET Du att vederbörande snackar i mobilen!  VARFÖR är det inte förbjudet hos oss som i andra länder? Det är fullkomligt livsfarligt i trafiken!


  

En blomma till alla er som INTE talar i mobilen när ni kör!!!  (finns det några såna?)

 
 
Elin

Elin

7 november 2009 00:43

Håller med dig totalt. Åkte bil med mamma idag och bilen framför åkte såå segt och osäkert så sa jag.. Han pratar garanterat i mobil. När vägen delades i två filer o vi kör om så tittar jag in i bilen och mycket riktigt han satt med mobilen i högsta hugg. Det är så lätt o märka på bilarförare att dom pratar i mobil. Hoppas att det kommer en lag på det så småningom. För det är enligt mig mer trafikfara o prata i mobil än o köra 10 km/h för fort.
//Elin

http://karisma.bloggagratis.se

 
Stina

Stina

7 november 2009 09:01

Undviker mobil när jag kör ... kan inte på rak arm komma på när jag pratade sist jag körde bil faktiskt.
Man känner ju själv att man blir en sämre förare ... skulle aldrig förlåta mig själv om det hände nåt !!

http://billiejean.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

7 november 2009 09:24

Jag talar ofta i mobilen när jag kör bil men jag har alltid headset på mig, än värre dessa jubelidioter som sitter uppkopplade med datorn under bilfärden, snacka om livsfarligt!!

Hihi, snor med mig blomman i alla fall........

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

 
Gitte

Gitte

7 november 2009 19:03

Ja, ett otyg är det. Säger hon och skäms. För visst händer det att jag både sms:ar och ringer, eller svarar i bilen. Men det har också varit nära att jag hamnat i diket, så jag gör det allt mer sällan.

http://www.nissebus.bloggagratis.se

 
ylle

ylle

7 november 2009 19:20

Bra att ni håller med mig, även om ni syndar ibland (det kan även hända mig, men aldrig i krävande trafik...) Mita, ta Du blomman, det är Dig väl unt!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alpackaprinsarnas blogg - 6 januari 2012 09:10

Det började kännas väldigt inaktuellt att kalla sig "ponnyflickornas blogg", så nu har vi bytt adress till http://Alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se   Nytt år och nya tag, välkomna till nya bloggadressen! ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 januari 2012 17:41

I stormen Elin ramlade en björk ner över vår elledning. Turligt nog blev vi inte utan ström, men ledningen hängde nära marken och elstolpen lutade betänkligt, staget hade dragits upp ur marken.       Jag felanmälde på em och nästa morgon sto...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 januari 2012 15:48


När helgångesten släppt är det lättare att andas, inte minst med de ljusare tiderna i sikte... Theo önskar My Gott Nytt!    ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 1 januari 2012 12:29

Det blev inget gott slut igår. Några galningar i närheten smällde av ett hundratals bomber före och efter midnatt... Det var en klar och kall natt och därför hördes alla ljud otroligt väl. Jag vakade stundtals nere hos alpackaprinsarna, men som tur v...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 31 december 2011 16:18

Så mycket snurrar runt i huvudet på mig, nuförtiden när allt egentligen har lugnat ner sig så till den grad. Kanske är det just då man får tiden att tänka?  När det gamla året lider mot sitt slut kan man ju alltid hoppas på det nya, även om Mayafol...

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards