Direktlänk till inlägg 13 januari 2009

Mina planer för Exzentrics Nyponros

Av Alpackaprinsarnas blogg - 13 januari 2009 09:24

Planer för ponnyprinsessan är efterfrågade.

Jag visste ju från första sekunden jag såg henne att hon var URLÄCKER!

Men att hon var SÅ fin visste jag inte, att domarna skulle tycka om henne lika mycket som jag.


Mina planer för i år är att ta med henne på några utställningar. Att vara "ponnytant" var ju riktigt roligt! Speciellt när man kom hem med famnen full av rosetter (missuppfatta mig inte nu, för mig är hon precis lika fin även om hon INTE hade kammat hem rosetterna....)


Vi i "tantgänget" brukar löshoppa någon gång i veckan när väder och underlag så tillåter. Jag brukar variera vilken ponny jag tar med (har ju 3 st) och Nyponros har fått vara med några gånger under 2008. Då visade hon att hon VERKLIGEN GILLADE det här med hoppning! Så löshoppning ska vi fortsätta med, kanske vara med på "talangjakten" för 2-åringar med sikte nästa år på treårstestet förstås.


Att åka iväg och "leka" tycker jag är en jättebra träning, både i att lasta och åka och att komma till nya ställen, så planen är också att hemsöka andra vänner med deras ridbanor och göra några små övningar.


Har ju nyligen satt in ett bett i munnen på henne, så det ska vi fortsätta med. Jag brukar ibland gå på promenad här i skogarna med henne, ibland framför och ibland går jag snett bakom henne med långt grimskaft, låter det röra vid henne ibland, som en förövning till tömkörningen.


Inriden är hon ju redan  - ha ha- se inlägg från hösten med dockan Rosa!!


Naturligtvis vill jag gärna få henne framför en lätt vagn, att köra häst är en passion för mig. Och nu när jag inte kan rida...      Så inkörning står på planen, så småningom. Om jag får leva och ha hälsan etc etc så skulle jag förstås gärna också vilja ha ett eller annat föl efter henne. Har redan fantiserat om namn, det känns precis som när jag var liten och ritade mina egna stall där jag ställde in fantasihästar vid namn Tornado, Storm, Orkan  osv.....  (se, jag var också fascinerad av vilt väder då...)


Björkbackens Sweet Lady Jane kanske? Eller Björkbackens Bosse Bus?  Men Björkbacken är säkert redan upptaget som stuterinamn?


Nå, men allra först och främst ska jag ha henne för att njuta av, för jag njuter av varje sekund när vi umgås, när jag sköter om henne, leker med henne ("tränar") och pussar hennes rosa lilla mule...  


 
 
sofia

sofia

13 januari 2009 13:04

Visst ska man fantisera och förverkliga det man vill=)

http://www.nassom.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alpackaprinsarnas blogg - 6 januari 2012 09:10

Det började kännas väldigt inaktuellt att kalla sig "ponnyflickornas blogg", så nu har vi bytt adress till http://Alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se   Nytt år och nya tag, välkomna till nya bloggadressen! ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 januari 2012 17:41

I stormen Elin ramlade en björk ner över vår elledning. Turligt nog blev vi inte utan ström, men ledningen hängde nära marken och elstolpen lutade betänkligt, staget hade dragits upp ur marken.       Jag felanmälde på em och nästa morgon sto...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 januari 2012 15:48


När helgångesten släppt är det lättare att andas, inte minst med de ljusare tiderna i sikte... Theo önskar My Gott Nytt!    ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 1 januari 2012 12:29

Det blev inget gott slut igår. Några galningar i närheten smällde av ett hundratals bomber före och efter midnatt... Det var en klar och kall natt och därför hördes alla ljud otroligt väl. Jag vakade stundtals nere hos alpackaprinsarna, men som tur v...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 31 december 2011 16:18

Så mycket snurrar runt i huvudet på mig, nuförtiden när allt egentligen har lugnat ner sig så till den grad. Kanske är det just då man får tiden att tänka?  När det gamla året lider mot sitt slut kan man ju alltid hoppas på det nya, även om Mayafol...

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards