Alla inlägg under december 2009

Av Alpackaprinsarnas blogg - 13 december 2009 14:00

Här är de gula labrador retriever jakttypstikarna Bubblan och Viva... de är världens härligaste och goaste! 

Jag blev riktigt nöjd med den här bilden, tog väl 80-90 stycken innan jag fick fullträffen.. det får inte finnas något öga som blundar eller tittar åt fel håll eller en nos eller tass som är i minsta rörelse...  Voila!

  

Av Alpackaprinsarnas blogg - 11 december 2009 13:57

Idag kom äntligen vår efterlängtade veterinär (hon har plågats av svinsjukan) för att fortsätta arbetet med att få ut Meyas vargtänder- ena tanden tog hon på med två fingrar och TJOFF så lossnade den, den andra gick att lyfta ut på direkten med en tång..  den här metoden att låta dem vara ett tag när de är ursvåra att få loss från början verkar ju kolossalt effektiv!


Litet sedering bara, den lilla dockan uppförde sig som en FÖRSTKLASSIG ÄNGEL!

Vi andas ut, det här var något som jag har gruvat mig inför....  

Av Alpackaprinsarnas blogg - 9 december 2009 16:20

Känner mig rätt trött just nu. Även på bloggandet. Måste ta en paus. Vi ses.

  

Av Alpackaprinsarnas blogg - 8 december 2009 07:12

Sammie slutar aldrig att avguda sina Pudelflickor som bor grannar med oss. Men på tikars vis är de litet ombytliga, än är de glada och gosar med honom, än morrar de och avvisar honom bryskt. Men inte tar han illa upp... På hanars vis hoppas han alltid på en morgonkyss...


     

Av Alpackaprinsarnas blogg - 8 december 2009 07:09

Häromdagen såg man faktiskt SOLEN och uppe på vår fornborg blir det magiskt då!

 

    

Av Alpackaprinsarnas blogg - 6 december 2009 08:08

Jag fortsätter att betrakta mitt närområde med "kameraögon"..

 



       

Av Alpackaprinsarnas blogg - 5 december 2009 06:27

Det gäller att se de små, små detaljerna i tillvaron. På nåt sätt så ser jag det mesta genom mina "kameraögon" - dvs jag föreställer mig hur just det här skulle se ut på ett foto. Men det är inte alltid man har kameran med sig.


Häromdagen hade jag, och upptäckte de här fantastiska motiven på min grannes urgamla lada...


     

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards