Alla inlägg den 4 december 2009

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 december 2009 21:59

Med sitt snälla, mjuka ansikte och sin avslappnade stil får han alla gäster att koppla av och visa sitt sanna jag.  (Jag får sån lust att nypa i de där kinderna!!! ) Kvällens ena gäst, tuffe actionhjälten Dolph Lundgren brast i tårar när han berättade om sin elake far som slogs och aldrig kunde klämma ur sig nåt som  "jag älskar Dig" till sin son.


Sexiga sångerskan Shakira visade sig vara så mycket mer än det skal man ser, hon berättade om sina skolprojekt i Columbia och om kvinnors kamp för frihet. Där brast en fördom hos mig (CRASH BOOOM), som efter att ha sett henne i allehanda ålande och halvnakna videosnuttar hade helt klart för mig att detta var en blondin som var tom i bollen...


Så man kan missta sig! Och visst är han fantastisk, vår norske programvärd!


Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 december 2009 12:49

  

För det mesta ser det ut ungefär så här när man passerar hästhagen med bil... två ponnier tätt tillsammans.


Detta år har varit tufft eftersom jag bytt en ponny och sålt en annan, båda underbara ponnier som jag verkligen älskade, framförallt då lilla Nyponros...


Men - nu är det äntligen LUGNT i hagen! Vhiskur och Meya lever fullkomligt konfliktfritt, Meya underordnar sig Vhiskur och han tar god hand (hov) om sin lilla Prinsessa...  Det är så här jag vill ha det!


En händelse jag inte kunnat skriva om hittills - var när det gått ungefär en vecka efter Nyponros´ avfärd. Jag var iväg och hämtade halm med hästtransporten, och när jag närmade mig stallet så kom både Meya och Vhiskur i full galopp, vilt skriandes "NU KOMMER HON HEM IGEN" - de trodde helt klart att det var Nyponros som återvände hem...   Det var en mycket sorglig stund , hästarna blev hemskt besvikna när de såg att transporten bara innehöll halmbalar..


Märker att jag inte kan skriva om det nu heller utan att tårarna rinner, HUR kan man sakna en liten ponnyprinsessa så oerhört mycket?

  


Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 december 2009 12:47

De bloggar jag länkat till måste skriva minst ett inlägg per vecka, annars blir det för ointressant för läsarna...   så jag har följaktligen helt grymt sorterat bort de länkar som inte hålls aktuella...  om ni undrar....

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 december 2009 11:18

  

Nu har björn/igelkotten (?) Sigge bott hos oss länge nog. Igår tog han farvaäl av Statysammie och riktige Sammie och åkte med mig i bilen till Vivis hus, där han förhoppningsvis kan glädja några små barn...


Ett par bilar körde i diktet när de såg Sigge där, men vadå - han körde ju inte!

  

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards