Alla inlägg den 1 december 2009

Av Alpackaprinsarnas blogg - 1 december 2009 19:52

I eftermiddags gick solen ner i ett rött inferno.. det varade någon minut och jag hann få fram Nikon-kameran..   kolla kolla!

(Nu bryter jag mot mina egna rekommendationer att bara göra ett par blogginlägg per dag....ju...)

  

Av Alpackaprinsarnas blogg - 1 december 2009 14:26

Jag gillar Joyce Carol Oates rätt skarpt. Hon skriver med en känsla och med dimensioner som inte är så vanliga. Mest har jag gillat Mitt i livet, Älskad, saknad samt Dödgrävarens dotter.


Just nu läser jag den senaste, Älskade syster. Det är det bästa jag vet när man helst av allt vill krypa ner i sängen på kvällen för att kunna öppna sin BOK... den här är dock rätt tjock och TUNG, så det är jobbigt att läsa den liggande!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 1 december 2009 09:00

Min högst personliga syn på frågan vad som gör en blogg bra är:


-Högst ett par inlägg per dag, men minst ett par inlägg i veckan...

-Ett enkelt och lättfattligt språk, men helst inga stavfel!

-Ej för långa inlägg, framförallt inte med enbart text

-Avdela texten i stycken, så blir den mer lättläst

-En blogg skall i mina ögon vara personlig men ej för privat!

-Bilder och då allra helst foton man själv tagit gör en blogg mer attraktiv!

-Bloggar som är helt egotrippade och bara handlar om bloggaren själv tycker inte jag är speciellt intressanta


Sen är ju ämnena svåra att bedöma, givetvis handlar det om vad som intresserar en själv. Jag läser hellre en blogg om ämnen som intresserar mig! (självklart!)


Kommentarer: Det blir mycket intressantare om man som läsare ger kommentarer kring inlägg, och om bloggaren själv kommenterar kommentarerna!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 1 december 2009 06:07

Hittade följande fina ruta hos Lyckans Smed....

  

Av Alpackaprinsarnas blogg - 1 december 2009 05:58

Här är bakgrundsbilden i min blogg, Blue. Den här vyn har jag från min trappa!

  

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards