Alla inlägg den 22 december 2009

Av Alpackaprinsarnas blogg - 22 december 2009 13:35

För er som inte klykat det så finns inläggen från exakt ett år sedan överst i högerkanten... kul funktion tycker jag!


Missa inte att se de två fenomenala körekipagen från min grannby!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 22 december 2009 08:42

Såg hoppningen från Olympia London där Malin Bayard red sin vackre och maffige hingst Tornesch. De red felfritt i både grundomgång och omhoppning. Och så fint det såg ut!


Tiden räckte inte till en plats i toppen, men - ett sånt lovande ekipage!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 22 december 2009 08:36

Det finns åtminstone EN fördel med denna bitande kyla (minus 15 här för närvarande)...


Man kan kvalstersanera sina sängkläder, dvs hänga ut täcken och kuddar en stund. Med dessa minusgrader så lär merparten av dem dö...  är det några djur som jag inte har något som helst medlidande med, så är det KVALSTER!  Du vet väl att vi har miljontals av dessa kryp i våra sängkläder? Allra bäst trivs de när det är varmt och fuktigt, så man ska alltså inte bädda fint på morgonen utan slå upp täckena och låta det lufta!


I min barndom hängde mamma alltid ut sängkläderna en stund genom fönstren, de gamla husmödrarna, de visste nog!


Så här ser de ut i närbild, de små odjuren:

  

Känner Du hur det kliar på kroppen?

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards