Alla inlägg den 14 maj 2008

Av Alpackaprinsarnas blogg - 14 maj 2008 13:40

Cinnamon: I dag var jag allt litet trött. Det tar på krafterna att åka bort och löshoppa, även om det inte känns så jobbigt just då.

 Idag fick jag och Rosie morgonmålet inne, och jag passade på att sova litet i halmen....

Av Alpackaprinsarnas blogg - 14 maj 2008 07:29

Matte: Gårdagens positiva löshoppning gjorde att jag beslutat att anmäla Cinnamon till treårstestet! Min filosofi är annars att om hästen inte gillar det här med hoppning så ska man inte ställa upp. Men som sagt, igår drog Cinnamon glatt iväg mot hindren när hon såg dem, och hoppade med bra teknik och utan tvekan. Så vi gör ett försök. Det hela är i alla fall mest på lek (ha ha, vem trodde på det?) Sen var det bara det här med lilla midjan då, host host... det blir till att ta lååååånga tömkörningspromenader och ransonering av betet. Men det är inte lätt, hittills har C fått beta 30-45 minuter per dag (!) och får en pyttetuss hösilage morgon och kväll. En del är lättfödda!


Det var överlag otroligt positivt vid gårdagens hoppning. ALLA hästar/ponnier hade gått framåt och visade att de både kunde och gillade att hoppa. Tekniken blir bättre för varje gång, vilket i och för sig inte är så konstigt.


Vi tackar alla Marika för att vi får vara på hennes fina ridbana och för hennes alltid okuvliga energi och positiva inställning. Hon är utan tvekan den som jobbar mest de här gångerna!

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards