Direktlänk till inlägg 8 februari 2011

Rapport från alpackahagen

Av Alpackaprinsarnas blogg - 8 februari 2011 08:40

Nää, min kamera är inte alls sönder, men bilderna från hagen tenderar att likna varandra.... Uppdatering efterfrågades dock, ja i alla fall från Dig Gitte... så.... folks...

  

Mattes älsklingar tränar med mig en liten stund varje dag, jag ropar och de går (springer) in i fållan, matte klappar, sätter kanske ibland på en grimma eller två, tyvärr är det så isigt på våra vägar så promenader får allt vänta, sen tränar vi "touch" med bollen och nu går alla tre in i skötselboxen... That´s it!

  

My ser alltjämt fånigt förälskad ut och jag bara ÄLSKAR honom tillbaka!  Han är en sån mjuk och go kille, nu menar jag inte bara ullen (som jag får klappa allt längre stunder och längre neråt benen) utan framförallt själen...  Tamya har mjuknat och vill nu vara med precis som de andra två, och Qatay, ja han är ju den talangfulla clownen....

 
 
rackemarie

rackemarie

8 februari 2011 11:38

Nu har vi bestämt oss! Om täcket nu finns kvar vill vi gärna köpa det och jag kontaktar dig på mailen:)

http://rackemarie.bloggagratis.se

Alpackaprinsarnas blogg

8 februari 2011 19:03

Superbra!

 
Kicki

Kicki

8 februari 2011 11:50

men nu kanske den nya snön lättar upp tillvaron! =)

http://kaa.bloggplatsen.se

Alpackaprinsarnas blogg

8 februari 2011 19:04

Eller?

 
Gitte

Gitte

8 februari 2011 12:23

De där söta nosarna och bedårande ögonen kan väl ingen tröttna på att se på bild!? Noterade att det var ett par alpackor med i söndagens avsnitt av Solsidan! Tänkte just på hur mycket träning det måste ha inneburit. Att vara med på film sådär vid en villa i Saltsjöbaden och allt.

http://www.nissebus.eu

Alpackaprinsarnas blogg

8 februari 2011 19:03

Du hörde kanske hur förskräckligt de "hummade" i den där korta scenen, de var alltså ganska så förbryllade! Synd att man inte fick se mer av dem!

 
Kim

Kim

8 februari 2011 13:06

Jag satt snällt och väntade på rapport jag med ;-)
Tycker du är så duktig med dina djur, mycket har hänt sen ni startade er resa tillsammans!
Skulle vara så roligt att få se en liten video snutt av dem i aktion...

http://varmt.bloggplatsen.se

Alpackaprinsarnas blogg

8 februari 2011 19:02

Ja, det borde gå att ordna. Om husse vill vara snäll att filma och jag sen fattar hur man lägger in snutten...

 
Anne-Lie

Anne-Lie

8 februari 2011 19:36

Ställer mig snällt i kön att vänta in en videosnutt av dina underbara djur :-)))
Inte kan man tröttna på att se dom!

http://monzan.bloggplatsen.se

 
Viveca

Viveca

9 februari 2011 09:15

Tröttnar inte heller även om bilderna är snarlika så är ju varje sekund i livet en alldeles ny och unik sekund:) Lättast att lägga in video tycker jag är via youtube och sedan ladda upp den på bloggen. Bloggplatsens videofunktion var inte så jättebra. Kram!

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Alpackaprinsarnas blogg

9 februari 2011 15:41

Ska bara få nån att filma först!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alpackaprinsarnas blogg - 6 januari 2012 09:10

Det började kännas väldigt inaktuellt att kalla sig "ponnyflickornas blogg", så nu har vi bytt adress till http://Alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se   Nytt år och nya tag, välkomna till nya bloggadressen! ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 januari 2012 17:41

I stormen Elin ramlade en björk ner över vår elledning. Turligt nog blev vi inte utan ström, men ledningen hängde nära marken och elstolpen lutade betänkligt, staget hade dragits upp ur marken.       Jag felanmälde på em och nästa morgon sto...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 januari 2012 15:48


När helgångesten släppt är det lättare att andas, inte minst med de ljusare tiderna i sikte... Theo önskar My Gott Nytt!    ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 1 januari 2012 12:29

Det blev inget gott slut igår. Några galningar i närheten smällde av ett hundratals bomber före och efter midnatt... Det var en klar och kall natt och därför hördes alla ljud otroligt väl. Jag vakade stundtals nere hos alpackaprinsarna, men som tur v...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 31 december 2011 16:18

Så mycket snurrar runt i huvudet på mig, nuförtiden när allt egentligen har lugnat ner sig så till den grad. Kanske är det just då man får tiden att tänka?  När det gamla året lider mot sitt slut kan man ju alltid hoppas på det nya, även om Mayafol...

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards