Alla inlägg den 3 februari 2011

Av Alpackaprinsarnas blogg - 3 februari 2011 19:23

Råkade in på detta program på Travel & Living-kanalen. Är fortfarande chockad! I USA (var annars) är tydligen det här med skönhetstävlingar för barn rätt så utbrett. Vettlöst äregiriga mammor driver sina små döttrar (och ibland även söner, men mest döttrar verkar det) till att bli små uppspacklade divor och uppträda som mini-gatflickor på scenen, allt för att vinna ära och fula diadem.


Barnen har egna coacher och frisörer och stylister och kläderna verkar få kosta vad som helst. När barnen raglar upp på scenen för att uppträda står mammorna och mimar för fullt nedanför, för att ungen ska veta vad den ska göra för obscena gester. En del barn verkar sunt nog protestera och gråta och vill inte, men det hjälper ju inte, vill mamma så...  tvi vale vad läskigt! Och så småningom formas de till veritabla små monster som är oförskämda och bortskämda och driver omgivningen från vettet..  ja hut går hem, som bekant!


Mumma för snuskgubbar är det förstås! Höftvickande och pusstrutande små missar!


Allra värst var att de hade tre HUNDVALPAR SOM PRISER! VA??????????

Sanslöst!  Att inte djurskyddsorganisationera stoppar åtminstone det!!!!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 3 februari 2011 15:20

Jag har blivit en kaktus-fan, förmodligen för att jag obönhörligt har ihjäl alla blommor jag köper eller får..  


Kaktusarna VILL bli bortglömda.. och inte få vatten så ofta. Så de stortrivs hemma hos mig!


Här är mina små vänner uppradade i fönstret!

  

Alla kom inte med, det finns fyra till!


Och här är det senaste tillskottet, bästa A som jag fick den av, kan glädja sig åt att den sätter massor med små nyskott! 

  

Av Alpackaprinsarnas blogg - 3 februari 2011 10:19

Detta intressanta tema har kommit upp i ett flertal bloggar.


Svar: - INGENTING, för jag har aldrig handväska!


Nå, vad har jag i mina fickor då?

Svar: Luzernpellets! (alpackagodis)

  

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards