Alla inlägg den 12 februari 2011

Av Alpackaprinsarnas blogg - 12 februari 2011 19:44

    

Du stjärna som faller

i natten så klar

jag blundar och undrar

 om en önskan jag har

var finns mina drömmar

vad hoppas jag på

finns hemligheten som jag söker nå


Du stjärna

jag längtar.... såååå....     


lys en stund

till - för mig

en sekund

jag dig ser

innan dagen

väcker världen

lys för mig!


De sover i husen

fast månen är ny

farmor hon gråter

att allt är förbi

det hörs ifrån haven

i suckarnas dal

en slända som flämtar

för ugglornas slag


lys för mig!                                              
(Ainbusk Singers)

Av Alpackaprinsarnas blogg - 12 februari 2011 08:26

  

Förra veckan var jag valpvakt åt den förtjusande mellanpudelvalpen Mynta. När vi lekt en halvtimme eller så, somnade hon som en stock bredvid mig i soffan. Eftersom jag inte ville väcka det lilla livet, satt jag stilla som en ljusstod i en och en halv timme.. AJ vad stel jag blev. Till slut fick jag purra en mycket ovillig valp för hennes matte var på intåg.

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards