Alla inlägg den 7 februari 2011

Av Alpackaprinsarnas blogg - 7 februari 2011 09:35

  

-av uppskattning vill jag överräcka åt Evelyn Sokolowski, en atomfysiker som skrivit boken "Djurvänskaper". En bok så fylld av kärlek och klokhet så att mina ögon svämmar över (inte så svårt nuförtiden tycks det, där rinner det både natt och dag ibland)


Hon beskriver på pricken hur svårt det känns att fatta beslutet att låta ett älskat djur somna in, balansgången när man väger djurets välbefinnande mot sitt eget kärleksgrundade men något egoistiska behov att få ha djuret kvar hos sig så länge som möjligt...


Hennes veterinär uttalar sig "bevare oss för långvård för djur" och det är något jag sympatiserar med. Att kämpa med ett sjukt djur är naturligt, man gör så mycket man någonsin kan, så långt det går, för att djuret ska bli friskt igen, men när det är oåterkalleligt så anser jag att man MÅSTE ha modet och ansvaret att säga "nu räcker det..."


Där finns också härliga berättelser om vilda djur hon mött och knutit korta men häpnadsväckande band med, och förstås, historier kring alla hennes egna älskade hundar, hästar och katter...


LÄS DEN!

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards