Direktlänk till inlägg 16 juli 2010

Tomma tomma hagar...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 16 juli 2010 14:52

  

Våra hagar har aldrig förr känts så tomma.. (har aldrig varit tomma heller)


  

Stalldörrarna gapar tomma, grindarna är öppna överallt....


  

-och den förb.... lekbollen ligger där den ligger, ensam och övergiven. Gräset tar över hagen trots torkan. Men sorgen känns inte mindre.. ibland värre!

 
 
rackemarie

rackemarie

16 juli 2010 15:09

Usch, det ser verkligen sorgligt och tomt ut. Som att se hundkorgen utan hund (där var vi för ett år sedan). Sorgen och saknaden efter djuren är så stor. Tror inte att icke-djurägare förstår riktigt. Och tid måste det få ta att sörja också, men kanske när saknaden inte längre känns som en avgrund att du vågar dig på att fylla hage och stall igen. Vem vet? I vårt liv flyttade en ny hund in i korgen i våras och plötsligt blev det liv i huset igen.

http://rackemarie.bloggagratis.se

 
Natalja

Natalja

17 juli 2010 00:14

Ååååh, Jag blir så lessen av att se dina tomma hagar. Ska du inte fylla dom med något?
Inte kan du vara hästlös resten av livet?

Tänk en sån här eller två?
http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=370247&inriktning=&typ=
Lättare att komma över sorgen om man har något nytt att lägga känslorna på.
Tröstkram

http://latin.bloggagratis.se

 
Sophia

Sophia

17 juli 2010 02:39

Stackare :( Kanske kan du förgylla hagarna med något annat djurslag så att de inte är så tomma för dig? Var alpackorna inget för dig?

http://lagottonytt.bloggplatsen.se

 
Ylle

Ylle

17 juli 2010 09:22

Sophia, jag vet inte. Har inte fått riktigt grepp om dem än, de verkar inte vara några keldjur som ju är vad jag vill ha....

Natalja, OM jag skaffar häst igen vill jag nog gärna ha någon jag kan rida på. jag gillar att sköta och pyssla, men kan inte riktigt acceptera att ridningen skulle vara slut helt för mig....

Racke-Marie, Du har förstås helt rätt, men det får liksom ge sig själv. Blir det nåt så blir det. Måste komma över värsta gråten först...

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Gitte

Gitte

18 juli 2010 20:36

Förstår att du lider. Men om denna torka fortsätter så tjingar jag för att få skicka hästarna på bete hos dig.

http://www.nissebus.bloggagratis.se

 
AK

AK

18 juli 2010 22:50

Inte bra med tomma hagar...
Får då? Några av våra gutetackor är keldjur i ordets bästa bemärkelse, de klättrar upp i knät för att bli kliade ;)

http://bacillen.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alpackaprinsarnas blogg - 6 januari 2012 09:10

Det började kännas väldigt inaktuellt att kalla sig "ponnyflickornas blogg", så nu har vi bytt adress till http://Alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se   Nytt år och nya tag, välkomna till nya bloggadressen! ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 januari 2012 17:41

I stormen Elin ramlade en björk ner över vår elledning. Turligt nog blev vi inte utan ström, men ledningen hängde nära marken och elstolpen lutade betänkligt, staget hade dragits upp ur marken.       Jag felanmälde på em och nästa morgon sto...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 januari 2012 15:48


När helgångesten släppt är det lättare att andas, inte minst med de ljusare tiderna i sikte... Theo önskar My Gott Nytt!    ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 1 januari 2012 12:29

Det blev inget gott slut igår. Några galningar i närheten smällde av ett hundratals bomber före och efter midnatt... Det var en klar och kall natt och därför hördes alla ljud otroligt väl. Jag vakade stundtals nere hos alpackaprinsarna, men som tur v...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 31 december 2011 16:18

Så mycket snurrar runt i huvudet på mig, nuförtiden när allt egentligen har lugnat ner sig så till den grad. Kanske är det just då man får tiden att tänka?  När det gamla året lider mot sitt slut kan man ju alltid hoppas på det nya, även om Mayafol...

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards