Alla inlägg den 25 februari 2009

Av Alpackaprinsarnas blogg - 25 februari 2009 11:27

-var det vackra stoet Shilstone Rocks Quickstep. Hon poserade hela tiden som kameran var riktad mot henne. Vacker och robust, vänlig och allround, det var intrycken jag fick av denna ras. Litet grand som en miniversion av en ädel nordsvensk, kunde jag inte låta bli att tycka.


3 (eller möjligen 4) föl väntas framåt våren, det ska bli spännande att följa upp när de kommer!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 25 februari 2009 11:22

Det var jag!


Så jag besökte Stjärnsunds dartmoorstuteri, där jag fick ett varmt mottagande av vänliga Maria.


Stuteriet har två egna godkända hingstar, som så här års kamperar ihop. Nästan tjoget dartmooreponnier av alla åldrar går i de väl tilltagna, fint inhägnade hagarna.


Intrycket jag fick av den här rasen är att den är precis lika nyfiken och vänligt kontaktsökande som welsh mountainponnyn. "Riktiga plåster", höll Maria med om.


Här en knippe unghästar som alla vill vara med sin matte.

Av Alpackaprinsarnas blogg - 25 februari 2009 10:19

Jag kommer att tänka på reklamen med Jane Fonda där hon skryter om sin hudkräm och att hon är bra till åren kommen...


Morganvalacken Ville (Farewell) närmar sig de trettio, och njuter av sitt liv som glad pansjis hos Vivi och Lasse.  Not so bad, ehh?????

Av Alpackaprinsarnas blogg - 25 februari 2009 10:18

Redan från första dagen har Q-Belle tagits om hand av vackra (diplomsto, javisst!) Ekbäckens Saraband, i vardagslag kallad Samba. De två är bästisar, Samba var också med för någon månad sedan när Q-Belle hämtades.

Av Alpackaprinsarnas blogg - 25 februari 2009 10:16

Morganhästen har länge varit en favorithäst, fast jag av olika anledningar aldrig haft någon själv. Här en bild från igår på Vivis fantastiska ungsto Signahlgårdens Q-Belle.

Av Alpackaprinsarnas blogg - 25 februari 2009 10:15

Igår var det en strålande vinterdag, och vad passade bättre än att ta en snöpromenad tillsammans med Vivis förtjusande hundflock?


Här Bubblan, Brasse och Viva som poserar fint.

Av Alpackaprinsarnas blogg - 25 februari 2009 08:30

Förra galoppbilden kom bort. Här är han igen!

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards