Alla inlägg den 4 februari 2009

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 februari 2009 10:40

Två saker kring hjälpsamhet som sårar mig är:


1) Om jag erbjuder min hjälp men det inte tas emot 

2) Om någon överutnyttjar ens hjälpsamhet in absurdum (för mig var det nog länge sen detta hände.. kan inte ens komma ihåg när det hände senast.. )


Snarare är väl 1):an vanligare i mitt fall

Skälen? Ja,det kan man ju undra? Kanske tas inte erbjudandet på allvar, man vill inte "bli skyldig någon en gentjänst" ??? -eller så glömmer personen helt enkelt bort att man erbjudit sin hjälp, så viktigt var det inte..... eller kanske - o hemska tanke! - vill vederbörande verkligen inte ha min hjälp!


Världen går inte under, men jag blir ledsen!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 februari 2009 08:00

Har Du ett duntäcke, en dunkudde? Eller kanske rentav en dyr dunjacka? Tänker Du nu efter gåsplågeridebatten kasta dessa?


Dumheter! Jag har ett duntäcke, som är superlätt och jätteskönt. Inte kastar jag det! Men - när jag köper ett nytt, är jag medveten om vad jag ska VÄLJA BORT! Givetvis ska man fördöma alla former av djurplågeri!


Men har Du tänkt på hur den där billiga duken Du köpte till jul är tillverkad? Kanske av små slavarbetande barn, som vadar oskyddade i de giftiga färgbassängerna, för att färga Din duk?  Har vi redan glömt Merinoullskandalen?


Varje dag sker runtom på jorden otaliga övergrepp, mot såväl människor som djur, för att få fram så billiga produkter som möjligt, för att vi ska konsumera mera.


Inte bara det. Känner Du till den där hunden, vars matte arbetar mycket och lämnar sin älskling hemma ensam i lägenheten 12 timmar i sträck? Den där hästen, som ska bereda sin ägare så mycket nöje på den knappt tilltagna fritiden, men som får stå dygnets övriga 23 timmar instängd i en mörk liten box?


Vad är egentligen OK? Ibland vill man bara dra en mörk filt över sig och glömma allt!!!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 februari 2009 06:58

Vill tipsa er som letar huvudlag, bett etc för de riktigt små ponnierna (som mina). Vänd er till Lillhästen i Stav, de har det mesta!

De är snabba och trevliga och skickar med post, om man bor långt bort. Det här smidiga huvudlaget köpte jag för några hundralappar, det heter Scandic och finns även i svart. PS nosgrimman har jag tagit bort, det var en Achentyp.


Betten finns från 6-9 cm i en mängd olika modeller.


PS Nyponros ser så äcklad ut, för det här är allra första gången hon fick ett bett i sin mun!

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards