Alla inlägg den 14 februari 2009

Av Alpackaprinsarnas blogg - 14 februari 2009 15:54

Sa hon som ondgjorde sig över anglikaniseringen...  tja, man lever inte alltid som man lär!


Hoppas att ni har en fin Alla Hjärtans Dag!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 14 februari 2009 15:50

Meya är inte överdrivet förtjust i att bli borstad. Rättare sagt, hon gillar det inte alls!


Men när jag tog fällkammen och drog den över henne, då stod hon blickstilla och bara njöt. Kanske ett tips till er som har hästar som inte gillar borstningen...?

Av Alpackaprinsarnas blogg - 14 februari 2009 15:45

Nu börjar Meya känna sig trygg här, och tar egna intitativ till kontakt. Ja, hon hjälper med liv och lust Rosie när hon hjälper mig att mocka... fast jag undanbett mig deras hjälp! De välter korgen, kliver upp i skottkärran, är allmänt i vägen...  fast de är ju rysligt söta ändå!


Vad som är roligt är att hon inte är det minsta rädd för store Vhiskur, men hon har ändå exakt rätt beteende, när han säger åt henne att gå undan så föltuggar hon och lyder...  men nästa minut står hon nära honom och äter av hans hösilagehög!


Nyponros är lycklig över att ha en liten kompis som hon kan bestämma över, men hon är inte elak utan bestämmer bara vart de ska gå och vad de ska göra. Vilket inte är så svårt, Meya följer Rosie överallt.


Varje gång jag ser dem leka och springa och bralla, och det gör de ofta, så känner jag hur RÄTT jag gjorde som följde min magkänsla när det gäller det här!


Meya går utan att tveka in i skötselboxen och är nyfiken på det mesta.

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards