Alla inlägg den 15 augusti 2008

Av Alpackaprinsarnas blogg - 15 augusti 2008 13:02

Vhiskur: Som ni ser av bilden så är jag rätt så böjlig trots att jag hunnit bli hela 16 år i år.....

Av Alpackaprinsarnas blogg - 15 augusti 2008 13:00

Med ungdomens obändiga kraft och glada sinne, ägnar sig Nyponros ofta åt att trimma sin fart och form.....  och hennes trav är SÅÅÅ fin, i alla fall tycker hennes matte det!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 15 augusti 2008 12:54

Tjaa, när vi inte betar eller ägnar oss åt annat så kanske vi dricker...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 15 augusti 2008 12:51

-så kommer bloggen in under "mest aktiva"...  på bloggagratis-listan... vi har ju alla våra små mål här i livet, host host.....

Av Alpackaprinsarnas blogg - 15 augusti 2008 12:50

Ja, mestadels så betar vi förstås, när vi inte rusar omkring och är livade.

Av Alpackaprinsarnas blogg - 15 augusti 2008 12:48

 Vhiskur:  -mot när jag rusar ut ur beteshagen så fort matte kommer ner och säger "pip piip".....  Då vet jag att det är dags att lämna betet...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 15 augusti 2008 12:45

Nyponros: Och jag som hade tränat min paradtrav för att kunna slå världen med häpnad  (hi hi, det kan jag ju alltid säga nu när det inte går att bevisa. Men matte fick minsann en bild här idag....)

Av Alpackaprinsarnas blogg - 15 augusti 2008 10:05

Jag har i mina dagar sett många lovande unghästar av olika raser som rört sig gudomligt fint när de knappt börjat ridas. Sen har det allteftersom träningen fortskridit blivit visserligen lydigare men gången har stadigt försämrats.


Vid OS i Aten (eller var det nåt VM?) såg jag  den unge Salinero, en helt bedårande vacker häst som rörde sig gudomligt. Igår såg jag honom igen vid detta OS. Vilken skillnad. I passagen mer hoppade han framåt än travade. Han var spänd och såg inte glad ut. Givetvis fick han strålande poäng, det är ju ett känt ekipage. Jag har en känsla att domarna inte dömer det de för ögonblicket SER utan vad de tycker att ekipaget är värt. Speciellt gäller detta världstoppen. Trist tycker jag. Men tydligen oundvikligt. Pressen på domarna är förstås stor, och dömer de ner ett känt ekipage så får de nog räkna med att rullas i tjära och fjädrar för en lång tid framöver...

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards