Alla inlägg den 23 augusti 2008

Av Alpackaprinsarnas blogg - 23 augusti 2008 14:00

Cinnamon: Här är jag med mitt "tunga huvud"... Som Du ser måste Vivi stötta det....

Men jag uppförde mig änglalikt hela tiden, gick in och ut ur transporten som om det var hur självklart som helst. stod stilla när vi åkte 6, 5 mil, uppförde mig intresserat men coolt hela tiden på premieringen.

Matte är allt bra nöjd med mig. Och äntligen får jag beta litet friare!!!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 23 augusti 2008 13:50

 Mätningen visade mankhöjden 122 cm


Typ: Välutvecklad, god resning, tillfredsställande rastyp. = 7 poäng Vadå - tillfredsställande??   HUR kan samma ponny få 9 poäng på rastyp vid en utställning och bara 7 poäng några månader senare? RASTYPEN förändras väl inte??  


Huvud, hals och bål: Tungt huvud, välrest hals, bra djup, rastypiskt kors  = 7 poäng


Extremiteter och rörelsernas korrekthet: Rättställd fram, vinklad och hjulig bak  = 7 poäng


Rörelsemekanik i skritt: Taktmässig, bra mekanik = 8 poäng  (Om DEN skritten inte var 9-mässig så heter jag Moses, den var förträfflig, avspänd och gungande och med ett sjujäkla övertramp)



Rörelsemekanik i trav: Markbunden  = 7 poäng


Marika gjorde ett strålande jobb och visade Cinnamon på bästa sätt.  Det hade inte kunnat göras bättre...   Matte tycker förstås att Cinnamon är mycket rastypisk och vacker utan att vara en WM-expert, och har svårt att förstå domarpoängen, även om hon är mycket partisk....

Av Alpackaprinsarnas blogg - 23 augusti 2008 13:48

Cinnamon: Dagens premiering blev väl ingen hit, i alla fall inte vad det gäller poängen. Domaren gillade mig tydligen inte alls, fick bara ihop uschliga 36 poäng. Matte blev chockad så klart, men även andra i omgivningen reagerade.

Av Alpackaprinsarnas blogg - 23 augusti 2008 13:47

önskar eder ödmjuke  Ylle med hästar

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards