Direktlänk till inlägg 16 december 2008

Jag bloggar - alltså finns jag??

Av Alpackaprinsarnas blogg - 16 december 2008 06:34

Ibland tar jag mig en funderare på varför jag släpper ut mina tankar på bloggen. Ja varför? De flesta som skriver har väl nåt slags exhibitioniskt behov av att bli lästa? Att läsa sina ord och se sina bilder i en glättad tidningsupplaga ger en helt annan känsla än att se dem på ett rutat block hemma på skrivbordet. Rentav nån slags kick.


Men bloggen?


Att visa er bilder från min värld och på mina underbara djur, det är väl mer begripligt? Men alla de där tankarna? Jag försöker vara personlig utan att vara FÖR privat. Man ska inte bli illa till mods när man läser min blogg. Men det kanske man blir? Vad vet jag? Det är ju så få som kommenterar, så jag har ingen aning om era reaktioner.


Och det är väl det som känns tveksamt. Att så många läser utan att lämna ett enda spår, ett enda ord, efter sig. Det är DÄRFÖR jag har tjatat så om att ni ska kommentera! Inte för att inhösta beröm (fast ni får GÄRNA skriva att mina hästar är fina...) utan för att få en reaktion på mina ord.


Kanske bloggar jag helt enkelt för att sätta ord på mina tankar, inför mig själv? Men varför publicera det då? Kanske är det mitt sätt att visa omvärlden att jag finns???



 
 
Ingen bild

Johanna

16 december 2008 07:50

Jag måste väl erkänna att jag tillhör dom där som är här inne ganska ofta men lämnar kommentar väldigt sällan... Att jag besöker din sida beror helt enkelt på ren och skär avundsjuka... för den där Nyponros är bara sååååå underbar!!!! Attans också att du var före för att titta på henne! Annars kanske hon hade stått i ett stall i Örebro och busat omkring i hagen? Men jag tror i ärlighetens namn att hon fick ett bättre hem hos dig. Den dagen du inte vill/kan ha henne kvar hoppas jag dock att du tänker på mig och min 4-åriga dotter (som också tycker hon är sååå fin! Vi brukar sitta och titta på bilderna i din blogg tillsammans) Då kan hon få komma till oss och åka på hopptävlingar och träna piaff på töm.... All lycka önskar jag dig med dessa härliga ponnyhästar du har! God Jul!

 
Ingen bild

ylle

16 december 2008 08:53

Johanna, tack för Din långa kommentar! Jag förstår Din avundsjuka vad gäller Nyponros, för vackrare och gulligare ponny finns bara inte!!! Så roligt att hon har en fan-club som är större än en person (jag)..... Ni är SÅ välkomna in och kika på min sida!!!! Ylle PS God Jul på er också!!!!

 
Nina

Nina

16 december 2008 11:04

Som du vet är jag här och kikar ofta... men inte lika ofta blir det en kommentar. Måste ju hålla koll på lille hund och hästarna :)

Varför man bloggar? Tja, jag vet inte riktigt. Själv har jag en fruktansvärd ordklåda. Och tänker att om jag kan glädja någon med det så skriver jag offentligt. Och så skriver jag naturligtvis för min egen skull... kanske för att jag tycker om att babbla...

http://ninajohangarden.blogg.se

 
Ingen bild

ylle

16 december 2008 13:49

Tack Nina! Ja vi som gillar att skriva lär väl fortsätta att förgylla/förpesta (stryk det som inte gäller Dig) vår omgivning med vårt skrivande.... Själv är jag ju inte alltid så duktig med att lämna kommentarer, ska skärpa mig! Ylle

 
Ingen bild

PiLi, systra di

16 december 2008 20:35

Jag håller med föregående kommentator kära syster.. Så fortsätt och skriv du.. men glöm inte att kommentera du heller..haha! Om du inte passar dig.. så kanske det passar att jag kommer förbi nån dag.. Vill gärna åka o titta på mr Magic (das apso-hane) innan jul!
Och din lilla Nyponros..verkar ha vuxit till sig o tar för sig mer o mer.. söt som synden, men får inte bli nån vresros..:)
Kram på dig!

 
Ingen bild

ylle

16 december 2008 21:12

Ha ha Pili! Än så länge är hon bara skarp mot de andra hästarna, mot mig är hon ljuv som den vänaste ros... nja, hon hade ju en sturm-och-drang period i våras, men vi verkar vara på samma sida nu, sedan länge....

 
Ann-Louise

Ann-Louise

16 december 2008 23:10

Svejsan! Du vet vilken som är min favve - Cinnamon!!!! Här har du first member i hennes fanclub :-)! (Och så Sammie förståss!!!!)

Jag hör att många vänner, bekanta och även nya människor jag träffar, är inne på min sida också men de säger att "jag är inne och kikar, men vad ska jag skriva...." Vissa är kanske mer försiktiga medans andra hörs. Det är ju uppskattat av läsare trots att de inte skriver kommentarer.

Det är väldigt få som skriver i min också, och det är samma personer i stort sett. Det är nog så det är....

http://hastochhund.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lin

19 december 2008 19:56

Det där med bloggeriet är lustigt, man har olika känslor kring det, beroende på vad som händer i livet känns det som.
Efter perioder med krångel kring hund och annat tappade jag lusten, när man inte är glad vill man inte att vem som helst ska läsa.
Är man glad och lycklig kan man bestiga berg - låt hela världen läsa!!!
Fast att vara periodare i bloggeri passade inte så bra, nu nöjer jag mig med att läsa och kommentera:)

 
Larsson

Larsson

5 januari 2009 22:18

Jaa du...du är ju iaf så klok att du ställer dig frågan!

Själv låter jag bara orden staplas på varann eller i långa rader, endast med avbrott för en & annan bild :)

Jag tror inte ens att jag funderade över ngt "varför", när jag började blogga. Det var mera;
- Nämen, om man skulle börja blogga...det verkar ju skoj!!

Å sagt & gjort å häpp!! så var bloggandet igång :))

Men när jag läser ditt inlägg så ska jag oxå dra på mig tänkarmössan och ställa mig fråga:
Varför blogga och för vem?

Må bäst!

PS Tycker den grå totton var ursöt!! *sa hon som inget begrep om hästar* :D


http://www.ymer.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alpackaprinsarnas blogg - 6 januari 2012 09:10

Det började kännas väldigt inaktuellt att kalla sig "ponnyflickornas blogg", så nu har vi bytt adress till http://Alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se   Nytt år och nya tag, välkomna till nya bloggadressen! ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 januari 2012 17:41

I stormen Elin ramlade en björk ner över vår elledning. Turligt nog blev vi inte utan ström, men ledningen hängde nära marken och elstolpen lutade betänkligt, staget hade dragits upp ur marken.       Jag felanmälde på em och nästa morgon sto...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 januari 2012 15:48


När helgångesten släppt är det lättare att andas, inte minst med de ljusare tiderna i sikte... Theo önskar My Gott Nytt!    ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 1 januari 2012 12:29

Det blev inget gott slut igår. Några galningar i närheten smällde av ett hundratals bomber före och efter midnatt... Det var en klar och kall natt och därför hördes alla ljud otroligt väl. Jag vakade stundtals nere hos alpackaprinsarna, men som tur v...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 31 december 2011 16:18

Så mycket snurrar runt i huvudet på mig, nuförtiden när allt egentligen har lugnat ner sig så till den grad. Kanske är det just då man får tiden att tänka?  När det gamla året lider mot sitt slut kan man ju alltid hoppas på det nya, även om Mayafol...

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards