Alla inlägg den 11 december 2008

Av Alpackaprinsarnas blogg - 11 december 2008 14:49

-som jag nog varit med om, hände på 80-talet. Jag hade bakat bullar och bjöd in några vänner på fika med nybakt.


I hela mitt liv har jag kämpat mot min nagelbitning. Jag brukar säga att man kan avläsa min psykiska status på antalet plåster jag har på fingrarna. Jag nöjer mig nämligen inte med att bita ner själva nageln utan ger mig sedan på nagelbanden, vilka jag sliter bort tills blodet rinner och det gör ONT ONT...  och sen är plåster lika nödvändigt som trist.

En utvikning som är nödvändig för att Du ska förstå följande:


När vi sitter där och fikar och har trevligt, säger plötsligt Lasse, OJ DÅ! och drar ut ett segt plåster ur munnen...  RIDÅ!


Aldrig har jag nog känt mig så DUM och PINSAM. Som tur var är Lasse en rofylld själ som inte har så lätt för att bli vare sig upprörd eller äcklad. Han drog helt sonika ut plåstret, lade det åt sidan och fortsatte att äta sin bulle.


Ett LUGNANDE besked till Dig som brukar fika hos mig eller som riskerar att bli bjuden på kaffe här. NUFÖRTIDEN SER JAG TILL ATT ALDRIG HA PLÅSTER PÅ FINGRARNA OM JAG BAKAR....


Dessutom, till min stora glädje, är antalet plåster nuförtiden bra mycket färre. Vilket skulle glädja min psykiatriker, om jag hade någon!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 11 december 2008 14:46

Kolla alla kul länkar nere till höger! Det är bara att klicka på den Du vill kika på, så kommer Du dit!


Nu har det varit så många inlägg utan bild, så Du får en utan att den hör hit!  Men vädret är lika nu som i september!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 11 december 2008 11:18

Han är för kul Mark Levengood! Jag citerar här ett stycke ur hans bok "Hjärtat får inga rynkor":


"Visste ni att samerna har 45 ord för "snö"?

Visste ni att jg skiter i vart och ett av dem.

För mig räcker det bra med ett.

"Snöhelvete" täcker alla nyanser av eländet, från den knarrigaste skare man skär sig på till den slaskigaste brunsörja som stänker kring bildäcket.


Visste ni att samerna inte har ett enda ord för "trådlös uppkoppling") Nej, när man frågar dem vilket bredbandsbolag de nyttjar, då sitter de där alldeles snopna och klappar sin ren.


Visste ni att finnarna inte har ett enda ord för "optimism"?

Det har liksom aldrig behövts.


Visste ni att stawasi-indianderna inte har ett enda ord för "krig"? De är alla döda nu, det gick hastigt och lustigt.

Och visste ni att japanerna inte har ett ord för "nej". Därför är de 128 miljoner."



Av Alpackaprinsarnas blogg - 11 december 2008 10:24

Kastade en blick på Nobelfesten igår. Hujanemej så mycket folk och så mycket skrynklor i sidenblåsor..


ursäkta mig, rojalister och bling-blingfantaster, men såg inte drottningens klunsiga smycken ut att vara inhandlade på ÖB för, tjaa, typ 49:90????

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards