Direktlänk till inlägg 2 juli 2010

Underliga drömvärld

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 juli 2010 08:28

Mina drömmar kan vara hur konstiga som helst. Ofta kommer jag ihåg dem på morgonen. Ska visst vara bra, enligt psykologer och drömtydare...


I förrförrgår natt drömde jag om Vhiskur, han bet mig hårt i armen. Han har aldrig bitit mig i hela sitt liv, sånt fanns bara inte i hans tankevärld. Kanske var det hans avsked till mig och en uppmaning att sluta känna skuldkänslor över honom.


I förrgår natt drömde jag att jag red på A:s Isak. Jag skulle rida ett svårt dressyrprogram på tävling, Grand Prix Special tror jag att det var. När jag kommit in på banan upptäckte publiken att jag bara hade en tygel. Alla började ropa "Du har ju bara EN tygel".  Jag skrattade bara och svarade: "Det är ju innertygeln, gott folk. Jag klarar mig bra även UTAN tygeln..."  Sen red jag programmet hur fint som helst. Applåderna dånade.


I natt blev jag kidnappad av ett gäng ligister med pickadoller. Det var jag och några vänner som hölls som gisslan. Jag trodde att vi skulle bli skjutna men med list lyckades vi fly in på ett varuhus och tog en hiss upp till taket där vi låste in oss i en städhytt och ringde polisen.


Ja, drömmar  kan verkligen vara konstiga.

 
 
Sofia

Sofia

2 juli 2010 10:40

Haha! Helt underbart.
Nåt av de märkligaste jag drömt på senare tid är att jag som vanligt står och väntar vid perrongen på pendeltåget. Men det kommer inget tåg. istället kommer en lång rad med KATTBAJLÅDOR (såna där med tak) kopplade efter ett lok. Och meningen var att man skulle kliva i en och en i var sin låda. Jag hade stora problem för jag fick bara plats med ena foten i lådan.... Så dom åkte vidare utan mig.
Är man riktigt frisk tro?

http://www.iglatjarn.com

 
Ann-Britt

Ann-Britt

2 juli 2010 15:24

Jisses, vad du är aktiv på nätterna. Grattis till GP:n!

http://www.gustavsborgpre.bloggplatsen.se

 
EXZENTRICS MARIE

EXZENTRICS MARIE

2 juli 2010 15:29

Fniss!
Drömmer du om "ligister med pickadoller" så kan man ju börja undra vad som rör sig i din tankecell. Stort EGO vad gäller ridningen verkar det iaf finnas. Kul!

Själv kommer jag i princip aldrig ihåg mina drömmar. Lika bäst är nog det...

http://welcome.to/stuteri.exzentric

 
Ylle

Ylle

2 juli 2010 16:24

Sofia, vilket häftig dröm! men det var kanske tur att Du inte fick plats i KATTBAJSLÅDAN....?

Tack, Ann-Britt! Ja det är ju skönt att det kan gå bra ibland i drömmarna, ofta är det tvärtom. Men jag vaknar alltid innan jag dör...

EGO kring ridningen, Marie... Du skulle bara veta! I verkligheten är det nåt helt annat!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
rackemarie

rackemarie

3 juli 2010 11:30

Grand Prix-drömmar; har inte vi alla det? I varje fall jag, men jag är mer av en dagdrömmare som tänker stora tankar som sedan vaggar mig till sömns. Inte dumt det heller.

http://rackemarie.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alpackaprinsarnas blogg - 6 januari 2012 09:10

Det började kännas väldigt inaktuellt att kalla sig "ponnyflickornas blogg", så nu har vi bytt adress till http://Alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se   Nytt år och nya tag, välkomna till nya bloggadressen! ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 januari 2012 17:41

I stormen Elin ramlade en björk ner över vår elledning. Turligt nog blev vi inte utan ström, men ledningen hängde nära marken och elstolpen lutade betänkligt, staget hade dragits upp ur marken.       Jag felanmälde på em och nästa morgon sto...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 januari 2012 15:48


När helgångesten släppt är det lättare att andas, inte minst med de ljusare tiderna i sikte... Theo önskar My Gott Nytt!    ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 1 januari 2012 12:29

Det blev inget gott slut igår. Några galningar i närheten smällde av ett hundratals bomber före och efter midnatt... Det var en klar och kall natt och därför hördes alla ljud otroligt väl. Jag vakade stundtals nere hos alpackaprinsarna, men som tur v...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 31 december 2011 16:18

Så mycket snurrar runt i huvudet på mig, nuförtiden när allt egentligen har lugnat ner sig så till den grad. Kanske är det just då man får tiden att tänka?  När det gamla året lider mot sitt slut kan man ju alltid hoppas på det nya, även om Mayafol...

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards