Alla inlägg den 8 januari 2011

Av Alpackaprinsarnas blogg - 8 januari 2011 16:24

Min bloggvän Ann-Louise skriver alltid så kloka inlägg om hur hon älskar den kravlösa och för alla parter så roliga lekträningen med sina hästar och hundar.


Just det kravlösa älskar jag med mina alpackor! Visst saknar jag hästarna och ridningen/körningen, men vad jag inte saknar är det tjat jag ibland fick höra om

1) varför rider Du inte?  2) varför tävlar Du inte med Din häst?  och 3) mår inte Din häst dåligt av att inte bli riden på ?  osv.... osv....


"Vad HAR man dem till?" är ofta den första frågan jag får från folk, när det gäller alpackapojkarna. Vi människor ska ju alltid påvisa nån NYTTA med djuren vi har... Och då kan jag svara "Man har dem för att de är söta och fascinerande att umgås med..." - och med det får frågarna sig nöja!


Idag var vi ute på promenad! alla tre!  My gick lös...

  


Jag trodde att han skulle följa de andra i hasorna, men han gjorde minsann egna modiga små utflykter..

  



Men snart nog återvände han till oss..  snälle Peter ledde Qatay..  

Av Alpackaprinsarnas blogg - 8 januari 2011 16:02

Om Du vill lyssna till den sköna låten här nedan så kanske Du tror att Dina högtalare pajat, för det tar cirka 20 sekunder innan själva låten börjar. Titta på de fina bilderna och njut!

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards