Direktlänk till inlägg 26 januari 2011

Dissar Facebook!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 26 januari 2011 09:03

För den som söker kontakt med mig via FB så kan jag härmed förklara att jag dissar fenomenet helt och fullt. Gick med i en svag stund för några år sedan, men ganska snart kom jag på att jag ogillade det.


Så vill Du ha kontakt med mig, maila, ring eller gå via bloggen här! Basta!

 
 
Stina

Stina

26 januari 2011 10:30

Nu ska vi se om jag möjligen kan få in en kommentar här hos dig, har inte lyckats på flera dar =(

http://billiejean.bloggplatsen.se

Alpackaprinsarnas blogg

27 januari 2011 09:31

Det gick ju BRA!

 
EXZENTRICS MARIE

EXZENTRICS MARIE

26 januari 2011 15:18

Jag gjorde också samma sak under låång tid. Fram till i höstas då jag joinade Facebook. Faktum är att det faktiskt är "trevlig" att få skriva där lite då och då. Inga direkt privata saker utan mer allmänt svammel och funderingar. Ett litet tidsfördriv när man sitter ensam på jobbet...

http://welcome.to/stuteri.exzentric

Alpackaprinsarnas blogg

27 januari 2011 09:29

Det går bra att "svamla och fundera" på bloggen också!

 
Ingen bild

Hermine

26 januari 2011 17:48

Hej!
Det var några som frågade om ullen,
den var indelad i kvalite`1,2,och 3
Ettan var långa fina hår och kunde spinnas utan att först karda den, man fick fixa till den lite , så att håren låg rätt ,det blev jämn och bra garn av den.
nr 2 var blandat och en lättare kardning gjorde susen, garnet blev bra men ibland lite ojämt.
tog längre tid att få bra garn av den.
nr 3 var jobbig, kortahår och rätt mycket skräp med, så där fick man jobba med att förbereda och karda den före spinningen.
En kardmaskin skulle ha varit bra!
Till västen använde jag all tre , men mest ettan, men det blev rätt spännande garn,om man vill ha lite olika tjocklek,ibland blev det t o m lite lurv med.
Färgerna var fantastiska och det var roligt att blanda dem på olika sätt när jag spann den.

Alpackaprinsarnas blogg

27 januari 2011 09:28

Tack, vilken bra och initerad beskrivning! (vad du har jobbat!!!! med garnet till min väst)

 
Ann-Britt

Ann-Britt

26 januari 2011 19:32

Äsch, så tjurig du är. Jag tyckte som du, men kom på att det var riktigt trevligt. Du behöver inte hålla på med spel och annat trams.

http://www.gustavsborgpre.bloggplatsen.se

Alpackaprinsarnas blogg

27 januari 2011 09:27

Äsch! Jag är fortsatt tjurig!

 
Natalja

Natalja

27 januari 2011 22:57

Våga-Vägra-Facebook!
Jag håller med dig, jag tänker inte skaffa något konto på facebook hur mycket vänner och bekanta tjatar. Kan man inte hålla "normal" kontakt via besök, telefon och mail behöver man inte ha någon kontakt alls... så tycker jag!

http://latin.bloggagratis.se

Alpackaprinsarnas blogg

28 januari 2011 08:58

Du och jag mot världen Natalja!!!!!

 
Gitte

Gitte

29 januari 2011 17:24

Men vad ni missar. Facebook är ju suveränt. Kul att titta in på och se vad som händer. Kanon att kunna ladda upp många bilder på. Det är liksom ett fönster ut i världen. Där man kan se allt samtidigt. Kom igen. Ge det ett nytt försök.

http://www.nissebus.eu

Alpackaprinsarnas blogg

30 januari 2011 08:52

Ehh.. vill inte vill inte vill inte

 
Malin

Malin

30 januari 2011 12:06

Visst man kan svamla o fundera på bloggen... men vill man ha DIREKT respons så är faktiskt facebook outstanding.... det är oftast som man får NÅN form av reaktion ganska snabbt när man skriver på fb.

O som sagt var... man väljer ju precis HUR privat o utlämnande man vill vara...

Men kanske bäst att låta bli eftersom jag sett vänner som gått med o ganska direkt blivit väldigt duktiga statusuppdaterare... ;P

http://grankott.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alpackaprinsarnas blogg - 6 januari 2012 09:10

Det började kännas väldigt inaktuellt att kalla sig "ponnyflickornas blogg", så nu har vi bytt adress till http://Alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se   Nytt år och nya tag, välkomna till nya bloggadressen! ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 januari 2012 17:41

I stormen Elin ramlade en björk ner över vår elledning. Turligt nog blev vi inte utan ström, men ledningen hängde nära marken och elstolpen lutade betänkligt, staget hade dragits upp ur marken.       Jag felanmälde på em och nästa morgon sto...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 januari 2012 15:48


När helgångesten släppt är det lättare att andas, inte minst med de ljusare tiderna i sikte... Theo önskar My Gott Nytt!    ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 1 januari 2012 12:29

Det blev inget gott slut igår. Några galningar i närheten smällde av ett hundratals bomber före och efter midnatt... Det var en klar och kall natt och därför hördes alla ljud otroligt väl. Jag vakade stundtals nere hos alpackaprinsarna, men som tur v...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 31 december 2011 16:18

Så mycket snurrar runt i huvudet på mig, nuförtiden när allt egentligen har lugnat ner sig så till den grad. Kanske är det just då man får tiden att tänka?  När det gamla året lider mot sitt slut kan man ju alltid hoppas på det nya, även om Mayafol...

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards