Alla inlägg under december 2010

Av Alpackaprinsarnas blogg - 9 december 2010 09:34

Denna vecka ger jag ingen bloggblomma utan en hel bukett, till er alla, som läser och som skriver bloggarna som jag länkar till och som kommenterar!

Håll till godo !

  

Av Alpackaprinsarnas blogg - 8 december 2010 16:24

Tack vare Emily kom jag i kontakt med Carol, amerikanska som studerar etologi och har som specialprojekt att klickerträna två små minigrisar på en närbelägen 4H-gård..


Häromveckan fick jag med egna ögon se hur Carol tränade lille Gunnar och Bruno. Det var helt otroligt vad duktiga de var!  De kunde gå fot, ställa sig vid sidan (som en hund), rulla en boll, hoppa hinder, hämta en liten korg och apportera den till Carol och gå i åttor runt små små hinderstöd....  Båda grispojkarna var mycket träningsvilliga och grymtade glatt genom hela sessionen..


Tränar Carol dem för att visas på cirkus? Nej, inte alls, utan för att stärka kontakten och göra dem mer människotillvända och hanterbara. Samma mål som jag har med min klickerträning för alpackaprinsarna.

  

Tyvärr gick det inte att ta några foton, så ni får nöja er med en annan liten gris i stövlar....



Av Alpackaprinsarnas blogg - 8 december 2010 10:01

Klickerträningen har helt ändrat förhållandet mellan fd busen Qatay och mig..  han har blivit uppmärksam och följsam och vill gärna att vi ska träna, men är inte längre påstridig utan bara positiv. Han lämnar höet och de andra för att komma ut till mig när jag skrapar deras toa, och när jag frågar om vi ska träna, så bjuder han direkt på en backning!

  

Snönos

 

   

Du är så söt när man ser spetsen på Din tunga....

Av Alpackaprinsarnas blogg - 6 december 2010 08:25

  

Fortfarande sköter prinsarna sin utetoalett superbra. När det är så här kallt så går det inte att mocka dagligen, men det stör dem tydligen inte. Inga spår av kamelbajs inne i stallet! Matte är tacksam!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 december 2010 18:51

Gitte och hennes kadriljträning med islänningarna inspirerade oss. Så, nu går vi runt i HÖGER varv.....

  

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 december 2010 18:50

Ibland är det kö till Thermobaren,  bästa uppfinningen för vintern!

  

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 december 2010 18:00

Om man bortser från allt extrajobb och det otäcka frysandet när det är vinter, men det klagar ju alla andra över här på bloggarna, så det ska jag skona er från, så finns det oändligt många vackra detaljer att upptäcka. Se bara:

  

Svart och vitt

 

  

Frostat hänglås

 

  

Tallbarr

 

  

Arbetslös elrepsögla

Av Alpackaprinsarnas blogg - 3 december 2010 10:43

När tempen stigit till över "bara" minus 10, så går alpackaprinsarna gärna ut i snön. Speciellt när vi snöslungat upp små gångar åt dem. Men de går även "offpist"...

  


Genom snön kommer en kamelkaravan..

  

                                        De tre vise männen...

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards