Direktlänk till inlägg 8 december 2010

Have you seen the little piggies???

Av Alpackaprinsarnas blogg - 8 december 2010 16:24

Tack vare Emily kom jag i kontakt med Carol, amerikanska som studerar etologi och har som specialprojekt att klickerträna två små minigrisar på en närbelägen 4H-gård..


Häromveckan fick jag med egna ögon se hur Carol tränade lille Gunnar och Bruno. Det var helt otroligt vad duktiga de var!  De kunde gå fot, ställa sig vid sidan (som en hund), rulla en boll, hoppa hinder, hämta en liten korg och apportera den till Carol och gå i åttor runt små små hinderstöd....  Båda grispojkarna var mycket träningsvilliga och grymtade glatt genom hela sessionen..


Tränar Carol dem för att visas på cirkus? Nej, inte alls, utan för att stärka kontakten och göra dem mer människotillvända och hanterbara. Samma mål som jag har med min klickerträning för alpackaprinsarna.

  

Tyvärr gick det inte att ta några foton, så ni får nöja er med en annan liten gris i stövlar....



 
 
Gitte

Gitte

8 december 2010 16:51

Men, jag förväntade mig faktiskt en bild på de tre alpackorna med varsin sol och halo!? Hallå var hade du kameran idag. Eller har du inte hunnit ladda upp än. För om klickerträningen gett resultat och kadriljen sitter så borde ju en dylikt arrangerad bild vara fixad i ett - klick!

http://www.nissebus.eu

Alpackaprinsarnas blogg

9 december 2010 09:34

Sorry, var ute och körde bil när jag fick se halon... ska inte upprepas!

 
Mita

Mita

8 december 2010 17:10

Vilken liten sötnos till gris!

http://rocotopeppers.blogspot.com

 
kicki

kicki

8 december 2010 17:21

det var mig bland det sötaste knoe jag sett!

http://kaa.bloggplatsen.se

 
AK

AK

8 december 2010 17:26

cute over load!! :D
Grisar verkar hur goa som helst.

http://bacillen.wordpress.com

Alpackaprinsarnas blogg

9 december 2010 09:32

Klokare än hundar, säger de som tränar grisar!

 
Stina

Stina

8 december 2010 19:12

Kom igen nu Stina och börja med klickerträningen !!!

Det där lät kul och intressant, vad man kan göra egentligen ? Imponerande !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Alpackaprinsarnas blogg

9 december 2010 09:31

Only the sky is the limit!

 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

9 december 2010 09:55

En helt ny värld öppnar sig - jag förstår ju naturligtvis att man kan lära och träna alla djur - men jag har liksom inte tänkt på det! Kul och inspirerande för både folk och fä!

http://aramise.bloggagratis.se

Alpackaprinsarnas blogg

9 december 2010 18:10

Ja, man blir aldrig fullärd!!!!

 
Kim

Kim

10 december 2010 00:07

Jag GILLAR grisar!!
Lustigt hur vissa arter tilltalar en...
Man kan ju undra vad som ligger bakom :-))

http://varmt.bloggplatsen.se

 
Emily

Emily

10 december 2010 13:28

De är OTROLIGT lättlärda och villiga att lära, det underlättar ju väldigt mkt att de är så lätta att motivera med mat (klicker).
Den där grisen var ju bara hur söt som helst!!!

http://gandalf268.se

Alpackaprinsarnas blogg

10 december 2010 16:32

Grisar ÄR kloka! Och - ja, lättmotiverade! Och Carol är duktig.
Stövelgrisen är väl FIN! *vill ha*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alpackaprinsarnas blogg - 6 januari 2012 09:10

Det började kännas väldigt inaktuellt att kalla sig "ponnyflickornas blogg", så nu har vi bytt adress till http://Alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se   Nytt år och nya tag, välkomna till nya bloggadressen! ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 januari 2012 17:41

I stormen Elin ramlade en björk ner över vår elledning. Turligt nog blev vi inte utan ström, men ledningen hängde nära marken och elstolpen lutade betänkligt, staget hade dragits upp ur marken.       Jag felanmälde på em och nästa morgon sto...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 januari 2012 15:48


När helgångesten släppt är det lättare att andas, inte minst med de ljusare tiderna i sikte... Theo önskar My Gott Nytt!    ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 1 januari 2012 12:29

Det blev inget gott slut igår. Några galningar i närheten smällde av ett hundratals bomber före och efter midnatt... Det var en klar och kall natt och därför hördes alla ljud otroligt väl. Jag vakade stundtals nere hos alpackaprinsarna, men som tur v...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 31 december 2011 16:18

Så mycket snurrar runt i huvudet på mig, nuförtiden när allt egentligen har lugnat ner sig så till den grad. Kanske är det just då man får tiden att tänka?  När det gamla året lider mot sitt slut kan man ju alltid hoppas på det nya, även om Mayafol...

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards