Direktlänk till inlägg 3 september 2010

Ingenting blir nånsin som förut

Av Alpackaprinsarnas blogg - 3 september 2010 20:28

Idag stannade tiden. Min följeslagare sedan över tio år är borta. Det är svårt att fatta. Inga små tassar som trippar fram på golvet. Ingen liten glad viftande svans. Ingenting, där det förut klappade ett litet hjärta av guld, av godhet, av glädje.


Sammie blev akut sämre. Slutade äta. Gårdagen tillbringade jag med att truga in ml efter ml av elektrolyter och näringslösning. Men - kroppen ville inte längre. Vår underbara veterinär Matilda kom ut och Sammie somnade i mina armar nere i vårt lusthus, där han älskade att vistas. Lugnt och stilla och värdigt. Det sista han gjorde var att slicka min hand. Jag vet att han visste.  Ingenting blir någonsin som förut....


En liten krigare är borta. Men alla vackra minnen finns kvar.

 

Sammie - partyhunden, älskade alla människor!!!



  

                           Klädd för fest



  

Sammie arbetskamraten - här driver han hem gässen på 4H-gården 2005



  

             Luddig som en leksakshund....



  

            Sammie - min lilla fotomodell....



 

Jacka på för att inte frysa efter stroken förra hösten.... 



  

                               Den vackraste hunden i världen



  

     Sammie på agilitybanan- han älskade tunnlarna!!!!

 
 
Ingen bild

Rosie o Joanna

3 september 2010 20:55

Skickar en tröst KRAM!!!
Vet hur det känns!!

Tog också bort en vovve i går =(

Alpackaprinsarnas blogg

4 september 2010 10:00

Kramar tillbaka!!!

 
Birgitta

Birgitta

3 september 2010 21:31

Men oj och fy..nu blir jag riktigt ledsen..vet hur svårt det är..finns inga ord som kan förklara hur ont det gör..det sved till ordentilgt i mitt hjärta..fina lilla vovven..Tänk om våra kära djur kunde låta bli att bli gamla..
Stora varma kramar.B

http://www.lundin.dinstudio.se

Alpackaprinsarnas blogg

4 september 2010 10:04

Det känns som om det blivit för mycket nu. Först Vhiskur, ponnyflickorna sålda och nu Sammie... men alpackaprinsarna finns där, mer än någonsin. De känner sin mattes sorg, de underbara varelserna!

 
Stina

Stina

3 september 2010 21:45

Vila i frid lilla hund.
Stor kram till matte !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Alpackaprinsarnas blogg

4 september 2010 10:03

Tack snälla...

 
Jane

Jane

4 september 2010 09:45

Är så ledsen för din skull! Vi får tro att den lille krigaren sover gott på ett mjukt moln i hundhimlen...

http://www.kellibells.se/wimsan/index.htm

Alpackaprinsarnas blogg

4 september 2010 10:02

Han leker nog med kompisen Fritz och har det bra....

 
Sophia

Sophia

4 september 2010 10:17

Måste säga att jag tycker så fruktansvärt synd om dig som har förlorat 2 nära familjemedlemmar så tätt inpå =(
*tröstkram!!!*
RIP!

http://lagottonytt.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ulrika

4 september 2010 10:48

Men vad tråkigt!Hur många tröstkramar som helst!!!

 
M

M

4 september 2010 14:43

TRÖSTKRAMAR till dig

Som du sa, minnena finns alltid kvar. O dina vackra bilder på honom

http://grankott.blogg.se

 
Gitte

Gitte

4 september 2010 19:12

Men, nej fina fina lille hund. Nu sympatigråter faktiskt jag också en liten skvätt. Skönt att höra att han fick ett fint slut. På ett fantastiskt hundliv. Stor kram till er som har det tomt i huset. Hoppas Alpackaprinsarna kan trösta. Stoor kram.

http://www.nissebus.bloggagratis.se

 
AK

AK

4 september 2010 20:16

Vila i frid lille hund. Jag blev alltid lite glad av bilderna på dig och din pigga vänliga uppsyn.
Många varma kramar till matte...

http://bacillen.wordpress.com

 
Ingen bild

Izza

5 september 2010 00:03

Kram!

 
Emily

Emily

5 september 2010 11:27

Att det aldrig kan ta slut någon gång, all denna sorg. Myntets baksida, men att ha en sån veterinär som Matilda är guld värt.
Det finns ju inget man kan säga, men vi tänker på dig och säg till om vi kan göra något...
Hälsa alla Lille Hund...

Kramar Emily, Ljulius, Gandalf 268, Staffan, Sindy och Sessan

http://gandalf.blogspot.com

Alpackaprinsarnas blogg

5 september 2010 14:31

Tack söta Emily, Du kan få hjälpa mig att leta efter det där fina höet Du har... kram

 
Ingen bild

PiLi

5 september 2010 22:47

Käraste systra mi...
Finner inga ord i sorgen... mer än att lille Hund haft den mest underbara matte, en hund kan tänkas ha och må han få leka med alla andra högt älskade "änglahundar" bland molnen nu!!!
Hoppas att du slipper mera sorg och svåra beslut på länge och kan finna tröst hos dina vackra "kamel-prinsar"...:)
Gudomligt söta My, verkar ju vara din nya fyrbenta "själsfrände" och kanske kan lindra lite av sorgen... Tänker på dig/er!
Massa hjärtekramar från mig och apsarna!

 
Ann-Britt

Ann-Britt

6 september 2010 10:15

Jag gråter en skvätt för er. Det är så fruktansvärt tungt att ta beslutet.
Vilken tur att du har lilla My nu!

http://www.gustavsborgpre.bloggplatsen.se

Alpackaprinsarnas blogg

6 september 2010 16:45

Tack snälla Du! Ja det var tungt men ändå lätt, fanns liksom inga alternativ. Men det är fruktansvärt att inte ha Lille Hund runt sig, det går liksom inte att fatta...

My och de andra prinsarna kom vid exakt rätt tidpunkt, det är verkligen sant!

 
EXZENTRICS MARIE

EXZENTRICS MARIE

6 september 2010 10:26

Inte hjälper det att jag skriver något här...

http://welcome.to/stuteri.exzentric

Alpackaprinsarnas blogg

6 september 2010 16:44

Jo litet hjälper det allt!

 
Ann-Louise

Ann-Louise

6 september 2010 23:08

Nämen så chockad jag blir! Det är ju fruktansvärt!!! Lille söte goe hund!!! Beklagar verkligen å det djupaste sorgen!

Tröstekramar i massor

http://hastochhund.bloggagratis.se

 
Viveca

Viveca

7 september 2010 01:15

Så fruktansvärt sorgligt Ylle. Sitter på jobbet med tårar i ögonen. Det har varit mycket separationer för dig nu. Tur att du har prinsarna och "gubben". Hoppas på internet imorgon så jag kan komma hit oftare igen. Många kramar!

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Alpackaprinsarnas blogg

7 september 2010 07:34

Tack snälla Viveca! Det känns så skönt att folk känner empati!

 
Aramis - en dressyrblogg

Aramis - en dressyrblogg

10 september 2010 11:06

Kära du! Jag har missat något och jag är så ledsen, ledsen för att er fina Sammie inte finns hos er längre. Jag sänder, om än i senaste laget, en värmande tanke och tröstande kram!

http://aramise.bloggagratis.se

Alpackaprinsarnas blogg

13 september 2010 21:09

Liv, sorgen kommer alltid att finnas där, så det är aldrig för sent! Tack snälla du!

 
Ann

Ann

15 september 2010 10:15

Jag är så ledsen, det är det som är det värsta med djur... när det tunga beslutet måste tas.
Men, det kanske ligger något i stor glädje, stor sorg..?
många tröstkramar (även jag lite sent...)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alpackaprinsarnas blogg - 6 januari 2012 09:10

Det började kännas väldigt inaktuellt att kalla sig "ponnyflickornas blogg", så nu har vi bytt adress till http://Alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se   Nytt år och nya tag, välkomna till nya bloggadressen! ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 januari 2012 17:41

I stormen Elin ramlade en björk ner över vår elledning. Turligt nog blev vi inte utan ström, men ledningen hängde nära marken och elstolpen lutade betänkligt, staget hade dragits upp ur marken.       Jag felanmälde på em och nästa morgon sto...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 januari 2012 15:48


När helgångesten släppt är det lättare att andas, inte minst med de ljusare tiderna i sikte... Theo önskar My Gott Nytt!    ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 1 januari 2012 12:29

Det blev inget gott slut igår. Några galningar i närheten smällde av ett hundratals bomber före och efter midnatt... Det var en klar och kall natt och därför hördes alla ljud otroligt väl. Jag vakade stundtals nere hos alpackaprinsarna, men som tur v...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 31 december 2011 16:18

Så mycket snurrar runt i huvudet på mig, nuförtiden när allt egentligen har lugnat ner sig så till den grad. Kanske är det just då man får tiden att tänka?  När det gamla året lider mot sitt slut kan man ju alltid hoppas på det nya, även om Mayafol...

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards