Alla inlägg den 18 september 2010

Av Alpackaprinsarnas blogg - 18 september 2010 08:24

Kärleken mellan mig och My (Milky Way) är absolut och orubblig! Redan från början tittade han så intensivt och innerligt på mig, så jag föll pladask för den vackre vite gossen.


Det känns helt enkelt sagolikt fantastiskt att kunna sätta på honom grimman och att han står lugnt och ser ut att njuta medan han får TThouch-massage på hals och nacke!

  

Foto: Sarah M


Han är alltid den som först kommer framgalopperande och håller sig närmast. Trots att tuffe Qatay försöker fösa bort honom, för Q har inte glömt luzernpelletsarna! Kanske kanske har matte såna.....


                            My, alltid på väg till matte....  


Häromdagen stod My innanför staketet och tittade längtansfullt på mig och lät höra ett kurrande ljud som jag aldrig hört förut. Det lät som om han sa: "kom in till mig söta snälla Du..."    Frågade Sara, och hon berättade att det är ett ljud som hingstarna låter höra när de ska få ston intresserade, ett "orglande". Hmmmm....

  

Foto: Sarah M

Av Alpackaprinsarnas blogg - 18 september 2010 08:15

Stärkt av alla intryck och praktiska övningar vi gjort under Cameldynamicskursen ville jag genast starta hemmaträningen. Mina alpackor är minst sagt träningsvilliga, eftersom de kommer så fort de får syn på mig och sen när jag lämnar dem tittar de så långt efter mig. Kan tillägga att jag har slutat att ständigt muta dem med luzernpellets, jag vill ju verkligen inte att de ska se mig som en godisautomat!


Underbara uppfödaren Sarah M kom över, det känns trots allt bäst att ha riktig sakkunskap till hands när man ska testa hanteringen. Tack söta snälla Sarah!

  

                        Sarah, alltid lika lugn och kunnig... och positiv!


Snälle grannen Peter, som varit ställföreträdande alpackaskötare när vi var nere i Skåne på kursen, kom och var med i ledandet. Lugn som han är så passar han alldeles utmärkt i den här rollen. För här är det lugn som gäller, fina gester, lågmält och på alpackornas villkor...

  

         Peter håller Qatay och Tamya i lösa grimskaft - föredömligt!

 

  

            Trio går på ängarna, obs den lilla bushunden Mårten i kanten där!

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards