Alla inlägg under augusti 2009

Av Alpackaprinsarnas blogg - 18 augusti 2009 12:10

Min dator har återkommit till livet, om än med ett något föråldrat program, tack vare en ung datorfantom.. tack tack för det!


Det är inte klokt vad handikappad och DEPRIMERAD jag har känt mig, utan tillgång till den kära datorn!


Jag hittade som tur var också alla nyare foton som jag trodde var förlorade, det gäller alltså att säkerhetskopiera flitigt, för mig är fotona nog det viktigaste i min dator. Sparar dem förutom på hårddisken även i en extern hårddisk, men som sagt, där har jag inte varit så flitig, så tur var det att den automatiska säkerhetskopieringen fungerade!


Tänk på det, ni som fotograferar mycket digitalt och lägger in på datorn!


TACK för alla lyckönskningar vad gäller Meya!  Hon är en pärla, den lilla!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 11 augusti 2009 08:21

Utställningar, lovord, prisrosetter och guldmedalj i all ära, men hemmahagen är ändå bäst, tycker Meya. Tillsammans med mina kompisar Nyponros och Vhiskur är livet på topp!


Jag har nog missat att berätta att Meya är e.Ekbäckens Jack Frost och undan Mynta KWM 593. Hon är uppfödd av Joanna Wikman, Lassagård, Heberg.

Av Alpackaprinsarnas blogg - 11 augusti 2009 07:10

Ett sto som jag tyckte om var SADIE, hon är e.Mälby Muscot och u. Ekbäckens Saga. Tyvärr verkade hon litet matt och oengagerad för dagen.


Nedan: Meya och My väntar på domslutet. Och nej, jag har INTE lockat hennes svans, den är så av naturen!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 11 augusti 2009 07:08

Tvåa i klassen för ettåriga ston gick Mälby Mint Tea, hon är e.Colne Taboo och u. Mälby Mintha.

Av Alpackaprinsarnas blogg - 10 augusti 2009 17:12

Domaren Mr Richard Miller hade mycket att tänka på, lade ner ordentligt med tid innan han kom med sina omdömen, och motiverade allt mycket utförligt!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 10 augusti 2009 17:10

Här har ni Rosinic Kate som fick guld och gick etta bland de 8 stona i klassen ston födda 98-05. Not bad, eh?

Av Alpackaprinsarnas blogg - 10 augusti 2009 14:40

Welsh av Cobtyp eller C, som de kallas, vanns av den otroligt rörlige hingsten Fourwinds Flash Jack, 18 år ung.


Han visades mycket förtjänstfullt och när han travade, ja, rysningarna av välbehag uteblev INTE....


Ägs av stuteri Fourjoy, som också målat och skänkt den fina tavlan som Meya vann (se tidigare inlägg under dagen)

Av Alpackaprinsarnas blogg - 10 augusti 2009 14:28

Domaren gillade inte henne fullt ut - "very attractive" -han tyckte att hon skulle ha grövre ben och större djup i bålen.


Hon kom 4:a i stoklassen av 8 utställda.


Denna ponny är orsaken till att jag skaffade welsh mountainponnier. Både för att hon är sagolikt vacker och inte minst för hennes (och helbrodern Ekbäckens Spjuvers) jättefina temperament!


Husse Lasse satsade sitt dåliga knä när han susade runt i trav. Bra gjort! (men hur kändes det efteråt i knäet?)

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards