Alla inlägg den 10 augusti 2009

Av Alpackaprinsarnas blogg - 10 augusti 2009 17:12

Domaren Mr Richard Miller hade mycket att tänka på, lade ner ordentligt med tid innan han kom med sina omdömen, och motiverade allt mycket utförligt!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 10 augusti 2009 17:10

Här har ni Rosinic Kate som fick guld och gick etta bland de 8 stona i klassen ston födda 98-05. Not bad, eh?

Av Alpackaprinsarnas blogg - 10 augusti 2009 14:40

Welsh av Cobtyp eller C, som de kallas, vanns av den otroligt rörlige hingsten Fourwinds Flash Jack, 18 år ung.


Han visades mycket förtjänstfullt och när han travade, ja, rysningarna av välbehag uteblev INTE....


Ägs av stuteri Fourjoy, som också målat och skänkt den fina tavlan som Meya vann (se tidigare inlägg under dagen)

Av Alpackaprinsarnas blogg - 10 augusti 2009 14:28

Domaren gillade inte henne fullt ut - "very attractive" -han tyckte att hon skulle ha grövre ben och större djup i bålen.


Hon kom 4:a i stoklassen av 8 utställda.


Denna ponny är orsaken till att jag skaffade welsh mountainponnier. Både för att hon är sagolikt vacker och inte minst för hennes (och helbrodern Ekbäckens Spjuvers) jättefina temperament!


Husse Lasse satsade sitt dåliga knä när han susade runt i trav. Bra gjort! (men hur kändes det efteråt i knäet?)

Av Alpackaprinsarnas blogg - 10 augusti 2009 14:22

  -Mowgli, denna attraktive gosse, fick bl a omdömet: "Smart type, good outlook"..  Jag håller med!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 10 augusti 2009 10:18

Vackre welsh mountainvalacken Molstabergs Adam ville inte blöta ner sina vackra vita strumpor när han kissade. Då kan man inta DEN HÄR ställningen!


Adam fick guldmedalj och kom tvåa i sin klass, valacker 5 år och äldre...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 10 augusti 2009 08:54

Att få hjälp med visningen av en ung och spänstig, duktig och supersöt tjej som My Wester var ju inte fy skam...


My visade Meya jättefint och är värd ett extra STORT tack!!!  Hon visade även sina egna ponnier jättefint, men denna domare (som alla domare) hade ju sin egen smak.  


Att My ORKADE gå och gå och vänta och springa med alla ponnierna tycker jag är en bedrift i sig!!!


Av Alpackaprinsarnas blogg - 10 augusti 2009 08:47

Inte trodde jag på vinst innan!  Visst tycker JAG att Meya är jättefin, men jag är ju partisk! Och visserligen kan DU så mycket mer om WM och har hejat på oss, och Vivi och Marika har kastat lystna blickar på den lilla skimmelflickan, men... inte vågade jag hoppas...


När ettårsstona ställdes upp trodde jag faktiskt att Meya kommit SIST. När det visat sig att hon vunnit klassen, kunde matten inte hindra att det kom en och annan tår. Trots att det hela bara är på lek, (?) så finns det mycket känslor för de små ponnydamerna. Och att domaren, speciellt DEN HÄR domaren, gillade henne så mycket, gjorde mig förstås överlycklig.


Koncentrationen på fotograferandet var verkligen litet si och så, jag fick inte en enda bild på Ditt vackra vinnarsto! Kanske kan jag få låna en bild hit till bloggen?


Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards