Alla inlägg den 28 augusti 2009

Av Alpackaprinsarnas blogg - 28 augusti 2009 12:08

Vi blir inte kloka på Lille Hunds underliga symtom. Det går upp och ner, men mest ner. Han har träffat två veterinärer och en djursjukgymnast, den enda som tyckte sig hitta någonting alls var sjukgymnasten som hittade något som såg ut som en brusten muskel i låret.


Lille Hund verkar inte tåla medicin, han blir djupt deprimerad och nästan orörlig av både antiinflammatorisk medicin och antibiotika.


Han är kollad och röntgad, men varför blir han inte bättre? Vi har fått sluta med medicinen, eftersom han beter sig och ser ut som en zombie när han får den (Norocarp). Metacampasta gjorde honom helt utslagen, han skakade i hela kroppen och var så dålig så vi var tvungna att sluta med den.


Jag masserar och försöker få honom att röra på sig, men mestadels vägrar han totalt. Han går två steg, sen ser han olycklig ut och tittar bakåt mot mig. Att dra honom i kopplet är ogörligt. Och denna lilla hund som normalt är en glad sprattelgubbe!


Det enda han vill göra är att sitta på sin pläd och glo ut över dalen.

Av Alpackaprinsarnas blogg - 28 augusti 2009 12:04

ALLA hästar lär härstamma från arabiska fullblodet. När jag var liten lärde jag mig de tre stamhingstarna utantill från den med tiden sönderlästa boken "Hästen som hobby". Darley Arabian, Godolphine Arabian och Berley Turk. Man lär vara mycket receptiv som barn, eftersom sådana kunskaper sitter som berget.


Mitt ena welsh mountainsto verkar ha rätt så MYCKET arab i sig.....

Exzentrics Nyponros var namnet.

Av Alpackaprinsarnas blogg - 28 augusti 2009 11:58

För att hålla irriterande, sugande och stickande flygfän borta från stallet är en köldridå en bra lösning!  Det är få flygdjur som vågar sig genom denna. Hästarna vågar dock, efter att man ledit dem igenom några gånger så fattar de att det inte är farligt. Tvärtom ganska trevligt att sticka ut huvudet genom och få litet fläktande rubbing av huvudet på köpet.


Den här är 20 cm bred och 4 mm tjock, redig och bra. Köpt på Scandifarm. De har också en upphängningsanordning som är genialisk! Bara att haka av eller på band efter band, efter behag! Kan rekommenderas!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 28 augusti 2009 07:30

Ingenting är väl mer tillfredsställande än att ha foderförråden fyllda med finfin kvalitet? Jag har fått tag på perfekt halm som inte fått en droppe  regn på sig..  det är bara att ropa halleluja!!!


Mitt lilla halmförråd är fyllt till bristningsgränsen!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 28 augusti 2009 07:29

Det ser ut att bli bra väder idag. Himlen hade ett magiskt utseende, tyvärr kommer det inte riktigt fram i bilden...

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards