Alla inlägg den 6 augusti 2009

Av Alpackaprinsarnas blogg - 6 augusti 2009 19:40

(och doppa dem sen i fjädrar, ett urgammalt skämt)


A-K och Pili, ni gjorde min dag ljusare! Visst är jag tjatig,det känner jag själv minsann, men utan gensvar...  är det mycket tråkigare!


A-K, inga fästingar hos Dig -va!!!  jag tror att jag kommer, hur länge får man stanna??


Pili, friden som vilar över Asks hage går inte ens att återge i bild, den måste upplevas! 

Av Alpackaprinsarnas blogg - 6 augusti 2009 13:40

Är min blogg verkligen så tråkig så att av hittills 35 läsare idag är det endast EN (1) som orkat skriva en kommentar?


Eller är det svårt att hitta på nån kommentar? 


Är jag tjatig om detta?


Men - utan gensvar är det faktiskt som att ropa i öknen. Vafan.

Av Alpackaprinsarnas blogg - 6 augusti 2009 05:54

Vivis vovve Viva... vad tungsnubblande, ungefär som "sex laxar i en laxask"...


Hon är av rasen jaktlabrador och är en helt otroligt gullig hund. Häromdagen poserade hon för min kamera. När hon tittar på en med sina mörka brunnar till ögon så ser man all världens klokhet däri.... 


Det finns hundar jag gillar (de flesta, faktiskt) och det finns hundar som lämnar mig oberörd. Sen finns det hundar som har en blick och med vilka man får en alldeles särskild känsla. Viva är en sådan hund. Hon har en inre stillhet, ett sätt att betrakta människor och världen, som gör att jag känner en samhörighet med henne, en filosofisk connection, om Du så vill.....

.

Av Alpackaprinsarnas blogg - 6 augusti 2009 05:53

De röda vinbären svämmar över i min goda väns trädgård. Så vackra de är!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 6 augusti 2009 05:49

Har aldrig haft så många fästingar som i år!  Är väl uppe i minst ett tjog små otäckingar nu, som bitit sig fast på mig och fått avlägsnas med den gröna miniplastkofoten.


Har just avslutat antibiotikakuren för en Borreliainfektion när det var dags för nästa. Febrig, yr, det svullna röda området var nästan en kvadratdecimeter stort och kliade ohyggligt. Ny antibiotikakur.


Sån tur att vi, än så länge, har detta hjälpmedel! Tänk om fästingarna blir resistenta!


För min del är fästingarna helt onödiga. Totalt!

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards