Alla inlägg den 7 augusti 2009

Av Alpackaprinsarnas blogg - 7 augusti 2009 05:41

Ja vädret kan man tyvärr inte göra något åt. Det är som det är och blir som det blir. Och just nu är det värmebölja, vilket aldrig muntrar upp mig, eftersom jag är en sån som gillar när det är mellan 15 - 22 grader (plus).


Och så förb... onödigt att det ska vara så HETT nu när Meya och jag ska styra kosan till welshriks i Salsta. Att vara tvungen att transportera sin lilla ponny i 26-28 grader. Inte kul. Hon ska få rengöringsbadet strax innan vi åker, så blir nog åkturen angenämare.


Morgondimmorna är ljuva! Här är det Rosie som njuter av lägre temperatur på morgonkvisten.

Av Alpackaprinsarnas blogg - 7 augusti 2009 05:37

Dristade mig till att inhandla boken "Hypnositören" via nätet, annars brukar jag mest utnyttja den utmärkta servicen på vårt lokala bibliotek när det gäller alster att läsa.


Men den här boken är så hyllad och omskriven, så jag tänkte: "God sommarläsning ....  köper den..."


Författaren Lars Kepler lär vara en pseudonym för någon kändis, vilket gör många bokkritiker kissnödiga av upphetsning och förmodligen påverkat deras omdömen.


För jag tycker att språket är trist och hackigt. Larvigt omständliga detaljer och konstlade miljöbeskrivningar - gäsp - och några bestialiska mord som inte heller de höjer läsvärdet. Jag orkar inte ens läsa den klart. Gäsp!

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards