Direktlänk till inlägg 30 juli 2009

Gammal är äldst!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 30 juli 2009 09:00

Vhiskur visar sina flickor att det här med lastträning är lätt som en plätt! Jag behöver inte ha grimma  på honom, lägger bara ett grimskaft löst över hans hals och pekar uppåt rampen...

 
 
Annika

Annika

30 juli 2009 22:01

Gammal är äldst.
....och vis.
..............och mkt söt.

http://acka.bloggagratis.se

 
Ingen bild

ylle

31 juli 2009 07:43

Vhiskur bockar och tackar för berömmet!!

 
Stina

Stina

31 juli 2009 08:55

Så lättlastade vill jag oxå ha mina åsnor .... kanske träning är en bra grej ? ;)

http://billiejean.bloggagratis.se

 
Caroline

Caroline

1 augusti 2009 19:46

Åh så fint dina hästar går in i transporten! *avis* Haha, nä det gör min också med hon får ju panik när man ska stänga om henne. Reagerar dina för det eller dom bryr sig inte när bommen och rampen ska upp? Kram kram!

http://superselma.bloggsida.se

 
Ingen bild

ylle

2 augusti 2009 14:09

Stina, träning är oslagbart!
Caroline, visst reagerar de, men jag har ett långt grimskaft som jag har lagt runt bommen, när jag går ut bakom dem så kan jag hålla dem kvar och när jag talar lugnande och lägger upp den gummerade bommen så tycker de att det är helt OK. Så även när jag stänger transporten. När de är lastade så har jag alltid en gosestund där framtill då de får morötter och smek, och jag ser till att de är helt coola innan jag sätter mig i bilen och kör iväg. Sen kör jag alltid som om jag hade råa ägg i transporten, rätt så sakt om det är kurvigt, mjuka inbromsningar! - det tror jag är jätteviktigt för att de ska åka komfortabelt och vilja gå in igen nästa gång!

 
Caroline

Caroline

2 augusti 2009 22:49

Tack Ylle! Så ska jag med göra =) Det verkar vara det mest lugna och trevliga sättet. Bra tips!!Kram kram

http://superselma.bloggsida.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alpackaprinsarnas blogg - 6 januari 2012 09:10

Det började kännas väldigt inaktuellt att kalla sig "ponnyflickornas blogg", så nu har vi bytt adress till http://Alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se   Nytt år och nya tag, välkomna till nya bloggadressen! ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 januari 2012 17:41

I stormen Elin ramlade en björk ner över vår elledning. Turligt nog blev vi inte utan ström, men ledningen hängde nära marken och elstolpen lutade betänkligt, staget hade dragits upp ur marken.       Jag felanmälde på em och nästa morgon sto...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 januari 2012 15:48


När helgångesten släppt är det lättare att andas, inte minst med de ljusare tiderna i sikte... Theo önskar My Gott Nytt!    ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 1 januari 2012 12:29

Det blev inget gott slut igår. Några galningar i närheten smällde av ett hundratals bomber före och efter midnatt... Det var en klar och kall natt och därför hördes alla ljud otroligt väl. Jag vakade stundtals nere hos alpackaprinsarna, men som tur v...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 31 december 2011 16:18

Så mycket snurrar runt i huvudet på mig, nuförtiden när allt egentligen har lugnat ner sig så till den grad. Kanske är det just då man får tiden att tänka?  När det gamla året lider mot sitt slut kan man ju alltid hoppas på det nya, även om Mayafol...

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards