Alla inlägg den 17 november 2008

Av Alpackaprinsarnas blogg - 17 november 2008 15:10

Så jobbigt det är att ligga sömnlös i timmar och vrida sig i bingen. Lakanen skrynklar sig. Räkna får hjälper inte.


Har beslutat mig för att prova att annonsera ut Cinnamon nu. Flickorna går inte så bra ihop, det har accelererat nu när fodringen har startat. Cinnamon säger åt Nyponros, men hon visar inte vederbörlig respekt, det lilla röda yrvädret. JIstället går hon till motattack! Jag vill inte att någon av hästarna blir skadad.


Egentligen ville jag ju bara ha två hästar, gubben Vhiskur och en söt fröken som sällskap till honom.

Av Alpackaprinsarnas blogg - 17 november 2008 14:54

Jag kan verkligen rekommendera Dig att kika på kommentarerna under förra inlägget om Hästhållning!  Många BRA synpunkter där!  Just det där med avsaknad av solskydd under heta dagar när hästar ställt ut "att luftas" i små, små paddockar, är förskräckligt, tycker jag.


Håller absolut med Karin och M att hästar är individer och därför också har olika krav på livet. STIMULANS behöver nog de flesta, vare sig man rider eller ej! Jag vet en 40-årig ponnyfarbror som också VÄGRAR att gå i pension, han blir klart deppig när de försöker, han smiter ut ur hagen och går med ekipagen som rider ut. Så han får gå med så mycket han vill och orkar.


Så vi kan väl vara överens om att hästen behöver bra foder, hästkompisar, stora hagar,skydd mot sol och regn och blåst, mycket utevistelse med rörelse och en människa som har ett öppet sinne och en känslighet för vad just DEN hästen behöver!

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards