Alla inlägg den 8 november 2008

Av Alpackaprinsarnas blogg - 8 november 2008 18:39

Jag brukar sporadiskt titta på V75, inte för att jag är en speciell beundrare  av travsporten, men det är intressant att se hur olika aktionen kan vara hos hästarna...


En häst som drog till sig mitt ögonblickliga intresse, var COMMANDER CROWE...    han är vansinnigt vacker och välbyggd, inte alls så "pinnig" som många av travarna ... en del ser faktiskt rätt kantiga och konstiga ut, även om de är musklade och snabba.


Hans trav är helt magnifik, och dessutom verkar han urstark, han har nu vunnit 25 av totalt 26 starter....


Och DESSUTOM ÄR HAN FUX!!!!   Kolla in honom om Du kommer åt!

Snodde ett foto taget av Lars Jakobsson, publicerat på Bukefalos


Av Alpackaprinsarnas blogg - 8 november 2008 16:54

Jag har numera mycket svårt att förstå charmen med att åka till soliga stränder för att VILA... folk vilar ju inte, de dricker massor av alkohol (usch då) och festar mest hela nätterna, sen ligger de i gassande sol och steker sig hela dagarna. Kommer hem helt utmattade och sönderbrända. Ska DET föreställa semester?


Min bonusson har numera flyttat till södra Europa och sitt Livs Kärlek, han mailar ibland bilder från fullpackade stränder där folk ligger i långa rader med solstolar och parasoller, omväxlande med bilder där de sitter vid någon strandbar med en drink. Och jag bara RYSER!!!


Nog kan jag ta en drink, men finns det något bättre ställe att inta den på än i vår vackra skogsbacke eller nere vid lusthuset en ljummen sommarkväll? Det är så många svenskar som bor i ett Paradis, jag har som sagt litet svårt att förstå hur man kan slänga ut massor med pengar på dessa resor till hetta, snusk, trängsel och sol. Kanske beror det på att jag har svårt att tåla temperaturer över 25 grader. Mellan 18 och 22 är idealet.


Men bonussonen å sin sida kan för sitt liv inte förstå hur vi kan trivas här mitt i skogen "på bonnvischan"...   Sån tur att människor är olika. Annars skulle vi ju alla bo på samma ställe på jorden!

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards