Alla inlägg under september 2008

Av Alpackaprinsarnas blogg - 18 september 2008 15:39

Idag Idag var Lilltraktorn läskig när jag körde ner för att röja av en del tistlar och annat elände som växer under stakettråden....  Cinnamon kollar avvaktande...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 17 september 2008 14:46

Nyponros: Jag visade vilken älskvärd liten ponny jag är. Vivi gillar jag skarpt och började genast gosa med henne. Jag visade också en fin och avspänd skritt men traven har de ju svårt att hänga med i............

Av Alpackaprinsarnas blogg - 17 september 2008 14:44

Idag var jag och Nyponros hos Vivi och tränade, både resan, främmande stall med hästar och litet uppvisning vid hand.

Matte var mycket nöjd med sin lilla prinsessa!!!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 16 september 2008 07:58

Jag fascineras av alla dessa Nanny-program och av barnpsykologen Louise Hallin på tv 4 tisdagsmornar, som alla på ett suveränt sätt delger misslyckade och/eller osäkra föräldrar dessa självklara svar: "Sätt gränser för dina barn..."


En stilla undran, borde inte de människor som på ett bra sätt hanterar sina 600 kilos fyrbenta vänner också vara suveränt bra på att hantera sina barn? Såväl barn som djur vill ha ett tryggt, kärleksfullt men bestämt ledarskap!


Visst finns det mesiga hästägare, och människor som är rädda eller sadistiska i sin hästhantering. Det är inte dessa jag menar, utan just de människor som på ett självklart sätt får sina "jättebebisar" att lyda utan protest, trots att de mycket väl kunde dra iväg hur lätt som helst på den mycket lättare människan....


Vad tror Du?

Av Alpackaprinsarnas blogg - 16 september 2008 07:22

Jag blir så glad över att få mail från Sveipurs nya matte, där hon skriver hur kul de har ihop. Just detta, att få flera nya snälla hagkompisar och en matte som tar ut honom titt som tätt på tur, är vad han behövde!


Här en bild från helgens långtur. Han har ju väldigt mycket av sin fina man kvar, som vi ser, trots klagorop om motsatsen. Och han bär på sadelväskor!! Duktig pojke!!  (och matte)

Av Alpackaprinsarnas blogg - 12 september 2008 07:06

Nyponros: När jag får syn på matte vill jag alltid gå till henne. Kanske har hon nåt kul på gång, i alla fall blir jag alltid borstad och gosad med...  Vhiskur och Cinnamon stoppar hellre magarna fulla på betet.

Av Alpackaprinsarnas blogg - 12 september 2008 07:04

Det är nästan otroligt, men SANT! igår sken solen över våra luttrade huvuden. Matte slog volter av glädje (nåja) och vi njöt nere på vår nygamla  betesplätt.

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards