Alla inlägg den 22 september 2008

Av Alpackaprinsarnas blogg - 22 september 2008 16:44

Matte: Jag kunde inte låta bli att ta en bild när jag passerade hagen med båda mina älskade fuxar bredvid varandra...  Idag fick de komma ner på stora nedre betet igen, och det var en skön belöning för lilla Nyponros som varit så duktig igår.


Men matte lovar att hon njuter lika mycket av att se sina hästar må gott på betet som att få se sin lilla Rosenprinsessa höljd i rosetter...   var sak har sin tjusning....

Av Alpackaprinsarnas blogg - 22 september 2008 09:31


Nyponros:  Om Du vill se Maries fina bilder från Vätöutställningen, klicka på länken

http://picasaweb.google.se/EXZENTRIC    Där kan du också se de foton Agneta tog på mitt BUS...  *rodnar*

Av Alpackaprinsarnas blogg - 22 september 2008 09:20

Här är mina fina rosetter och silverplaketten. Jag fick också en tredje rosett, unghästchampion i rasen! Speciellt nöjd var jag över att jag slagit 2-årshingsten Molstabergs Cartier!!!

Matte var SÅ trött efter dagen, men hon satt minsann och glodde på rosetterna länge och väl.

Av Alpackaprinsarnas blogg - 22 september 2008 09:19

Man skulle posera och posera hela tiden. Ibland tröttnade jag litet, men matte tycke ändå att jag uppförde mig excellent, speciellt nöjd var hon med att jag stod så lugnt och vilade i min transport mellan visningarna.

Av Alpackaprinsarnas blogg - 22 september 2008 09:17

Jag blev bästa ungsto (ha ha, jag var ju det ENDA ungstoet) och fick med mina 39 poäng gå med i BIR-ringen. Det 19-åriga stoet klådde mig där, men jag fick i alla fall en reserv-BIR-rosett!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 22 september 2008 09:15

I ringen skulle man skritta fram och tillbaka och stå stilla (inte så lätt för en ettåring med kli i benen) och så skulle man trava fint...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 22 september 2008 09:13

Igår var jag på Vätö på min allra första utställning! Det var spännande värre med alla andra hästar, inte minst de två läckra welsh mountainhingstarna från Molstaberg..  Tvåårige Cartier verkade väldigt förtjust i mig...

Min uppfödare Marie Nilsson visade mig, matte är ju värdelös på att springa och Marie har en otrolig vana och erfarenhet att visa hästar.

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards