Alla inlägg den 2 september 2008

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 september 2008 21:05

Att alla varelser avger olika typer av energier är väl ett faktum som är helt solklart, även om en del människor ännu inte begripit det.


Det finns människor som har mycket dålig energi och sådana som avger god energi. Det finns en hel del litteratur om "energitjuvar" som beskriver just hur människor med låg eller negativ egen energi tenderar att "stjäla" omgivningens energi, ibland med förödande effekt för den drabbade. Man är olika känslig för det här. Tyvärr är jag av stjärntecknet FISK, som sägs vara mycket känsliga. Och det är nog sant, för jag kan komma in i ett rum och omedelbart känna om där finns goda eller dåliga energier...


Ibland så starkt att jag tvärvänder och går därifrån...


Men vad jag ville säga med det här inlägget var att vi alla också avger olika energier när vi arbetar eller umgås med våra djur. Det gamla talesättet "kasta hjärtat över hindret innan Du hoppar det" handlar ju om vår inställning, om vi TROR att något är möjligt så blir det också ofta det, och tvärtom.


Våra djur är fenomenala på att känna in våra energier, har vi en dålig dag eller är ledsna av någon anledning, så kommer hunden gärna och slickar vår hand eller visar på annat sätt att den vill hjälpa oss. Och mina hästar är alltid mer kärvänliga när de känner att jag är i behov av tröst. Man kan aldrig ljuga för ett djur. Är man rädd eller osäker inför något, så vet de om det innan vi ens kanske erkänner det för oss själva. Och är man säker i sig själv och utstrålar en lugn energi så får man mycket lättare allt att fungera som en dans.


När min islänning får massage och njuter av det, så känner jag välbehag i hela kroppen där jag står bredvid honom.


Om man är riktig eländig eller arg bör man inte försöka sig på någon seriös träning med sitt djur. Det är nog dömt att misslyckas, det är i alla fall min erfarenhet. Då är det bättre att umgås utan några större krav, för av djuret kan man istället FÅ god energi, det måste vara därför så många människor föredrar att umgås med djur istället för med människor?

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards