Alla inlägg under september 2008

Av Alpackaprinsarnas blogg - 9 september 2008 14:46

ÅÅ vad SKÖNT det är med regn! (Matte skriver det här)  Jag har länge kämpat emot dem som velat kalla vår tid nu för höst, "det är ju sommar!" har jag förgäves ropat. Men nu, nu börjar jag nog hålla med. Höst är vad det är.


Och regnet i sådana här stora mängder gillar jag INTE. Den första meningen var ironi. Men det är förstås bra för grundvattnet.


Sån otrolig tur att jag har hagar som håller (än så länge) utan att förvandlas till gyttjebad.

Av Alpackaprinsarnas blogg - 8 september 2008 15:32

Det första hästgänget gör när jag öppnat ner till nedre hagen, är att kila till vildäppelträdet och kika om det ramlat ner nåt äpple under natten...

Normalt är detta tågordningen, Vhiskur alltid först, sedan båda ponnyflickorna i bredd eller på rad. Inte alltid är den lilla sist...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 8 september 2008 15:29

Ropade alla i kör! Som jag skrev så håller jag hästarna upptill i hagen under nätterna, ifall Den Stora Stygga Vargen skulle få för sig att titta förbi.

Lorita skrev att hon sett en varg bli jagad av två hästar. Det är också min förhoppning, att dessa tre skulle klara av att jaga ut en inkräktande ensamvarg ur hagen om det skulle behövas...


Nyponros har ju otroligt små vassa och blixtsnabba hovar. Tack, söta Rosie för att Du aldrig siktat på mig med dem! Men kompisarna har fått svar på tal om de försökt köra med lilla Rosenknoppen!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 7 september 2008 10:43

Vi har klarat hela sommaren, med flitig borstning och insmörjning, inget man- eller svansskav, förrän NU! Den senaste tidens mygginvasion kanske är förklaringen till detta omåttliga kliande?


Och nu verkar inga motåtgärder hjälpa. Trista små borstar spretar runt vid svansroten.

Av Alpackaprinsarnas blogg - 5 september 2008 08:16

Nu är vargen nära nära...  det stod i alla fall i blaskan i går att den rivit en ung älg alldeles i närheten (ett par km härifrån)...


Och jag tänker, om den tar en ÄLG så är väl en liten welsh mountainfröken ingen match...  stänger in hästarna i övre delen av hagen om nätterna, det är i alla fall närmare huset och människorna. Vem sa nyss att den INTE var rädd för vargen?

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 september 2008 06:00

Som vanligt är Nyponros rysligt nyfiken på vad man har på sig på sina fötter....  Efter att ha hälsat är det alltid fötterna hon kollar in...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 september 2008 05:58

Ponnymagarna är rätt runda, men det mesta är förstås vatten (?)

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 september 2008 05:56

Nu går hela den lilla flocken på den uppvuxna biten längst ner i mina hagar. Där finns ett varierat utbud av gräs, ogräs som tistlar och olika örter.

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards