Alla inlägg den 28 maj 2011

Av Alpackaprinsarnas blogg - 28 maj 2011 14:45

Det är inte ofta man kommer in till Den Stora Staden, trots närheten. I och för sig ingenting som jag sörjer över. Den stress och det vimmel som förekommer där har jag fått nog av tidigare i livet (jobbade mitt i Centrum under 70- och 80-talet)


Häromveckan var vi på teater, "6 mimare och 6 hästar". Fascinerande hur man får in 6 sagolikt vackra arabhingstar i en pytteliten manege, tillsammans mest, men också en och en. Mimarna härmade hästarnas kroppsspråk och öronspel, det var först konfunderande och nästan småfånigt, men allteftersom föreställningen framskred så blev det allt bättre. De var förstås oerhört skickliga och vilken kondition! Att galoppera runt i manegen i tio minuter! (Nu menar jag alltså MIMARNA)


 

Publiken satt helt nära scenen och några små barn kommenterade ibland högt ("Mamma, tanten är utan kläder!") (Mimaren var iklädd en ljus kroppsstrumpa) Roligt och gulligt.


  Mest imponerad blev jag när hästtränaren lät hingstarna busleka med varandra. Det såg allt annat än inövat ut, och inte helt lekfullt heller. Men på några sekunder fick hon sen hingstarna att återgå till ordningen och lydigt följa varandra runt runt. Wow!

  

                           Samtliga foton: Hermine Keller

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards